Guvernul olandez vrea mai puține zboruri de noapte pe Aeroportul Schiphol din Amsterdam și de asemenea interzicerea celor mai zgomotoase zboruri de noapte începând din 2025, pentru a reduce poluarea fonică, a informat ministrul Infrastructurii, Mark Harbers, într-o scrisoare trimisă Parlamentului, transmite Reuters.
Această măsură, care va limita traficul pe unul din cele mai aglomerate hub-uri aeriene din Europa, vine după ce în luna martie un tribunal local a ordonat Guvernului de la Haga să facă mai mult pentru a reduce poluarea fonică, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mark Harbers a precizat că numărul zborurilor de noapte va fi redus de la 32.000 până la 27.000 în 2025, iar cele mai zgomotoase avioane, cum este Boeing 747-400, vor avea interdicție pe aeroportul Schiphol între orele 11 p.m. și 7 a.m. În plus, sectorului aviației i se cere să înlocuiască o parte din avioane cu aparate mai puțin zgomotoase.
De asemenea, Harbers a spus că Guvernul olandez analizează o închidere parțială sau totală a Aeroportului Schiphol pe timpul nopții, începând din luna noiembrie 2026, un plan pe care directorul aeroportului Schiphol l-a susținut anul trecut în presa locală.
Aeroportul Schiphol a convenit să crească costurile pentru companiile aeriene care utilizează avioane zgomotoase, în ideea de a încuraja companiile să opteze pentru avioane mai silențioase.
Guvernul olandez a încercat anul trecut să restrângă numărul de zboruri, cu sprijinul aeroportului Schiphol, până la 450.000, cu 10% sub nivelul înregistrat în 2019, în încercarea de a reduce poluarea fonică. Însă, la final, Guvernul de la Haga s-a plecat în fața presiunilor venite de la industria transportului aerian dar și a obiecțiilor ridicate de Uniunea Europeană, care a apreciat că guvernul olandez ar trebui, mai întâi, să analizeze alte opțiuni pentru a reduce poluarea fonică. În luna decembrie 2023, conducerea aeroportului Schiphol anunța că va avea capacități pentru 483.000 de zboruri în acest an.