Constructorul chinez BYD poate da lovitura pe piața auto din Europa, nu doar cu autoturismele electrice pe care le produce, ci cu autobuze electrice. Operatorul rețelei de autobuze de transport public din Londra, care deține celebrele autobuze roșii, a organizat o licitație pentru înlocuirea acestora, iar BYD mai are doar un pas până la semnarea contractului.
Britanicii vor circula în curând cu autobuze roșii complet electrice, în urma licitației organizate de Go-Ahead Group, compania care operează liniile de transport public din Londra.
Licitația a urmărit achiziția de vehicule electrice, iar principalul criteriu de selecție a fost prețul, un detaliu la care chinezii nu aveau cum să piardă.
Autobuzul BD11 cu care a participat la licitație BYD a fost prezentat oficial în Londra, el având un preț mai mic cu 100.000 de lire decât următorul competitor, prețul final oferit fiind de aproximativ 400.000 de lire.
Autobuzul are o baterie de 532 kWh, cu care poate parcurge aproximativ 400 de mile, adică echivalentul a 640 km, fără încărcare. Distanța este suficientă pentru circa trei – patru zile de rulare, în Londra. Autobuzul BD11 are o lungime standard de 11 metri, cu o lățime de 2,55 metri și o înălțime de 4,3 metri. Are o motorizare formtă din două motoare de 150 kW, care antrenează câte o roată fiecare. Poate transporta până la 90 de pasageri, se poate încărca de la priză sau prin pantograf, în maxim două ore.
Prima comandă care urmează să fie făcută, potrivit primelor informații, este de 100 de autobuze, fabricate evident în China, dar cei de la BYD spun că mai mult de o treime din componente sunt produse în Europa.
CITEȘTE ȘI VIDEO Constructorii turci au început asfaltarea pentru deschiderea unui nou tronson de autostradăActualele autobuze roșii din Londra datează din 2011, având o motorizare diesel-hibrid. Acestea urmează să fie scoase din circulație treptat, până în 2030, moment în care toată flota de autobuze roșii va fi electrică.