Pentru a 5-a lună consecutivă, autoturismele ușoare au înregistrat un recul al livrărilor în SUA, cel mai scăzut nivel din ultimii 3 ani, iar rata anualizată de 12,59 milioane mașini este în declin cu 4% față de cea înregistrată cu o lună în urmă. Stocurile de autovehicule la unii producători precum GM sunt la niveluri record post-criză.
Vânzările de mașini de teren și camionete au urcat în SUA pentru mulți producători în luna mai, una de care se legau multe speranțe în piață că va fi una a revenirii după scăderile consistente din martie și aprilie. Nu a fost suficient, pentru că, per total, piața auto a înregistrat un nou recul important, datorat vehiculelor ușoare, infirmând așteptările optimiste, potrivit Zero Hedge.
În luna mai, rata anualizată a vânzărilor a fost de 12,59 milioane mașini ușoare pe piața americană, sub așteptări și în scădere cu 4,04% față de 13,12 milioane vechicule în aprilie. Sunt, de fapt, cele mai mici livrări pentru o lună din ultimii 3 ani.
Rata vânzărilor de camionete ușoare s-a redus, de asemenea, cu 0,49%, la 8,09 milioane unități față de 8,13 milioane camionete în aprilie și cu 2,76% mai puțin decât livrările de 8,32 milioane unități, cât era rata anualizată a livrărilor în luna mai a anului trecut. Este cea mai mare cădere de 6 luni pe segmentul autoturismelor ușoare post-criză.
În anul 2007, vânzările de mașini din SUA au căzut cu aproximativ 8%.
Aproape toți producătorii au înregistrat un declin al livrărilor, cea mai mare prăbușire, de 19% consemnând-o Hyundai. Ford a raportat, remarcabil, o creștere de 2,3% a vânzărilor de autovehciule ușoare, însă dacă din această statistică ar fi extrase desfacerile en-gros cu discount, dinamica ar fi tot negativă.
Ar fi putut fi încă și mai rău. Jessica Caldwell, director executiv la compania de cercetare a pieței auto Edmunds spune că mulți dealeri au forțat noi tranzacții către finalul lunii pentru ca raportarea pe mai să arate mai bine.
Nici măcar stimulentele și discount-urile generoase nu au condus la vânzări mai consistente. Potrivit companiei de cercetare a pieței JD Power, stimulentele au ajuns la un nivel record în mai, în medie de 3.583 dolari pe mașină.
Bloomberg semnalează faptul că, dacă rata de vânzare a vechiculelor poate fi considerată ridicată, în schimb stocurile au atins noi niveluri record după criza financiară pentru mulți producători, ceea ce precipită acordarea unor discount-uri încă și mai mari. Cel mai mare parc de mașini nevândute îl are General Motors, acesta fiind în mai de 963.000 de unități, echivalentul livrărilor pe o perioadă de 101 zile.
„După 7 ani de creștere, vânzările au atins un platou”, conchide Michelle Krebs, de la portalul de vânzări auto second-hand autotrader.com.