GRAFICE Vânzările de mașini electrice au reînceput să crească în Europa. Clienții oscilează între electricele BMW și Geely, hibridele Toyota și Renault și dieselurile Mercedes

Auto/Transporturi   
GRAFICE Vânzările de mașini electrice au reînceput să crească în Europa. Clienții oscilează între electricele BMW și Geely, hibridele Toyota și Renault și dieselurile Mercedes

Numărul mașinilor complet electrice vândute în Europa a înregistrat o creștere semnificativă în luna februarie, iar cota de piață a acestui segment s-a majorat, în condițiile unei piețe auto aflată în declin, relevă datele analizate de Profit.ro.

Europenii au cumpărat în luna februarie 164.148 de automobile electrice, numărul acestora fiind mai mare cu 26% față de cel înregistrat în urmă cu un an.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO A fost lansat cel mai lung tramvai din lume CITEȘTE ȘI FOTO A fost lansat cel mai lung tramvai din lume
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Este o performanță care sugerează o inversare a trendului din piața de mașini electrice, odată cu creșterea paletei de modele disponibile la producători și pe măsură ce prețurile acestora încep să coboare.

Cota de piață a vehiculelor electrice noi a urcat cu 3,8 puncte procentuale, la 17% din piața totală de autoturisme noi din Europa.

VIDEO&FOTO Umbrărescu a adus peste 350 de muncitori pe Autostrada Transilvania. Anterior, explozie controlată spectaculoasă după ce a declanșat \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu a adus peste 350 de muncitori pe Autostrada Transilvania. Anterior, explozie controlată spectaculoasă după ce a declanșat "Operațiunea Monstrul"

O ușoară creștere s-a înregistrat și pe segmentul de plug-in hybrid, unde s-au vândut 72.639 autoturisme, cu 1% mai multe, cota de piață majorându-se cu 0,2 puncte, până la 7,5% din piață. În total, cele două segmente au 24,5% din vânzările totale de autoturisme noi din Europa.

Dintre cei mai mari producători auto prezenți pe piața din UE, ponderea cea mai mare o are grupul Geely (inclusiv Volvo), care a ajuns la 35% cu ajutorul tuturor mărcilor sale, inclusiv Polestar, care vine doar mașini electrice.

Împreună cu motorizările PHEV, Geely are deja o cotă de 65% de mașini electrificate, în luna februarie, dar volumul total vândut de grupul chinez este redus în comparație cu marile companii europene.

GRAFICE Vânzările de mașini electrice au reînceput să crească în Europa. Clienții oscilează între electricele BMW și Geely, hibridele Toyota și Renault și dieselurile Mercedes

Ponderea motorizărilor pe mărci și modele

Volkswagen Group, Stellantis și Renault Group, care domină piața auto din Europa, au abordări diferite în privința motorizărilor.

VW are cea mai mare cotă de piață pe electrice, 18%, cu o pondere de 54% a motorizărilor pe benzină (inclusiv mild-hybrid). Doar 8 procente sunt reprezentate de mașinile PHEV, iar segmentul de mașini diesel vândute în februarie este printre cele mai mari din industrie. Vânzările grupului german au atins un volum de 249.403 în februarie. 

Grupul este totodată și compania cu cele mai multe vânzări de mașini electrice din Europa (VW – locul 1, 19.565 unități, Audi – locul 4, 9.868 unități, Skoda – locul 9 - 6.922 unități, Cupra – locul 13, 5.861 unități). 

REACȚIA STB după ce Piedone a scos din circulație 23 de tramvaie CITEȘTE ȘI REACȚIA STB după ce Piedone a scos din circulație 23 de tramvaie

Stellantis, în schimb, are o cotă uriașă de mașini pe benzină, 76%, dar aici sunt contorizate și propulsiile mild-hybrid, care au o pondere importantă în vânzările mărcilor acestui grup. Segmentul electric ajunge la 13% la Stellantis, care are de luptat pentru a atinge țintele de emisii, mai ales că ponderea PHEV este de numai 8 procente din totalul de 156.263 vehicule.

Renault Group, cu un volum vândut de 106.590 autoturisme, are cea mai echilibrată distribuție a motorizărilor în vânzările din februarie, cu 32% la benzină, 25% la GPL (în special cu Dacia), doar 12% la electrice și un procent consistent de motorizări hibride, 28%, un segment care lipsește de la ceilalți doi rivali.

Renault nu are în schimb decât 1% motoare PHEV, ceea ce s-ar putea transforma într-un avantaj în acest an.

GRAFICE Vânzările de mașini electrice au reînceput să crească în Europa. Clienții oscilează între electricele BMW și Geely, hibridele Toyota și Renault și dieselurile Mercedes

Mărcile asiatice, Hyundai – Kia, pe de o parte, și Toyota, de cealaltă parte, au o poziție destul de solidă în piață, reușind să depășească grupul BMW, al patrulea constructor de pe piață, până nu demult.

Cu peste 75.000 de autoturisme vândute, Hyundai – Kia are una dintre cele mai bune cote de piață la electrice, 20%, cu încă 16% hibride și 6% PHEV. Este limpede că grupul coreean nu va avea probleme de emisii în acest an, mai ales că cele 54% mașini cu benzină includ și un număr mare de mild-hybrid.

Toyota, cu puțin peste 70.000 de vehicule vândute, are o cu totul altă abordare, bazată pe o cotă uriașă a hibridelor (74%), respectiv 83% dacă includem și PHEV. Pe electrice, japonezii suferă în continuare, pentru că au doar 4%, iar asta ar putea să le complice demersul de atingere a țintelor de emisii.

VIDEO Apare cea mai mare rețea de înlocuire a bateriilor mașinilor electrice. Un schimb durează 100 de secunde CITEȘTE ȘI VIDEO Apare cea mai mare rețea de înlocuire a bateriilor mașinilor electrice. Un schimb durează 100 de secunde

BMW Group (69.612 vehicule) este compania care are cea mai mare cotă de piață a electricelor, dintre companiile europene, cu 27%, la care se adaugă 14% PHEV. Practic, vorbim despre 41% mașini electrificate, o performanță semnificativă, dar să remarcăm și faptul că BMW este una dintre companiile cu vânzări mari de diesel, adică motoare cu emisii ridicate.

Liderul pe diesel nu este însă BMW, ci Mercedes-Benz. În februarie, 38% din mașinile vândute de brandul german au fost diesel, iar 28% pe benzină. Electricele (16%) și PHEV (19%) au avut împreună 35%, din totalul de 48.007 mașini.

Dacă ne uităm și la cele mai vândute mașini din luna februarie, vedem și mai bine dezechilibrul de motorizări între mărci. Liderul pieței, Dacia Sandero, nu are nicio versiune electrică, ci doar benzină și GPL, în timp ce locul 2, Citroen C3, are doar benzină (plus MHEV) și electric.

Renault Clio, Dacia Duster și Toyota Yaris Cross sunt singurele modele din Top 10 cu vânzări de motoare hibrid. VW Tiguan are cea mai mare pondere a motoarelor diesel, paradoxal într-un fel, dacă ne amintim că VW a fost cel care a declanșat Dieselgate și procesul de eliminare a diesel-ului din industria auto.

GRAFICE Vânzările de mașini electrice au reînceput să crească în Europa. Clienții oscilează între electricele BMW și Geely, hibridele Toyota și Renault și dieselurile Mercedes

viewscnt
Afla mai multe despre
masini electrice
piata de masini electrice
bmw electric
toyota hibrid
dacia duster hibrid