Luca de Meo, CEO al Renault Group, și Thierry Pieton, CFO al companiei, au fost prezenți astăzi într-o dublă conferință pe tema rezultatelor financiare ale Renault SA în 2022. Atât în discuția cu analiștii financiari, cât și în cea cu jurnaliștii, mesajele au fost similare: Renault a depășit momentul dificil din 2020, a ajuns la un nivel de profitabilitate record, iar Dacia rămâne un pilon principal în afacerea constructorului francez de automobile, având o contribuție foarte mare la veniturile companiei.
Renault a anunțat rezultatele financiare ale companiei pentru anul 2022, cu o serie de cifre care arată modul în care a evoluat compania de la situația destul de dificilă de la finalul lui 2020.
Printre performanțe se numără o cifră de afaceri egală cu cea din 2021, dar în condițiile în care din companie a dispărut Rusia, astfel că veniturile reale au crescut cu circa 5 miliarde de euro, un profit operațional care s-a dublat, de la 2,8% la 5,6%, precum și o serie de progrese substanțiale în ceea ce privește lichiditățile companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Contribuția Dacia în afacerea Renault
Față de conferințele anterioare ale grupului Renault, cea de anul acesta a generat mult mai multe întrebări ale analiștilor și ale jurnaliștilor despre marca Dacia. Principala preocupare este cea legată de modul în care se va dezvolta marca și de contribuția pe care o are la performanțele grupului. Ca de obicei, șefii Renault nu au oferit cifre prea detaliate ale unității de business Dacia, însă față de anii anteriori, acum avem un progres.
După cum știm, livrările Dacia au crescut în 2022 cu aproape 7 procente, la un nivel de 574.000 de unități, fără însă a ajunge din urmă volumul din 2019. Acum, Thierry Pieton, șeful finanțelor Renault a dezvăluit nu doar procentul vânzărilor Dacia în grup, care este de aproximativ 27%, ci și pe cel al veniturilor mărcii.
Acestea au fost de aproximativ 20% din cifra de afaceri a Renault SA, ceea ce confirmă calculele făcute de Profit.ro anterior, pe baza informației transmise de Xavier Martinet, șeful vânzărilor Dacia, care a spus că prețul mediu de vânzare al unui vehicul al mărcii a ajuns la 14.000 de euro, fără taxe.
Un calcul simplu ne arată că vorbim despre circa 9 miliarde euro, contribuția Dacia la veniturile Renault Group. Din punct de vedere al profitului operațional, acesta a fost descris și anterior, de Luca de Meo, la circa 10%, iar acum Thierry Pieton a confirmat faptul că depășește această valoare.
CITEȘTE ȘI VIDEO CNAIR anunță unde s-a ajuns cu lucrările la Autostrada Ploiești-BuzăuCeea ce înseamnă că Dacia contribuie cu aproximativ un miliard la marja operațională a grupului, și asta doar cu mașinile vândute sub siglă proprie. „Dacia este o afacere foarte mare pentru noi în privința contribuției la veniturile grupului”, a mai spus Pieton.
„Dacia rămâne o poveste de succes fără sfârșit”, a spus, de altfel, Luca de Meo, în prezentarea sa, explicând că fiecare lansare Dacia este un hit. „Dacia merge foarte bine”, a mai adăugat șeful Renault.
Thierry Pieton a mai spus că marca a ajuns la 8 milioane de automobile vândute, din 2004, de la lansare primului Logan. În urmă cu un an, uzina din Mioveni a celebrat, de altfel, 7 milioane de automobile produse.
Cea mai mare marjă de profit din decenii
Cât privește situația grupului, Luca de Meo s-a arătat foarte mulțumit de modul în care a fost aplicat până acum planul Renaulution, a spus că și-a atins o serie de parametri înainte de termen.
CITEȘTE ȘI FOTO Autostrada București – Alexandria: Au fost lansate investigațiile geotehniceProfitabilitatea de 5,6% este cel mai bun rezultat în decenii, pentru Renault”, a explicat De Meo, care a mai spus și că „am făcut mai mult cash decât s-a făcut în 10 ani anteriori”.
El a mai spus că, deși anul trecut toată lumea a fost speriată de închiderea activităților din Rusia, compania a depășit șocul în șase luni. „Am fost obsesivi în aplicarea planului și am făcut o muncă uriașă pe costuri”.
În privința mașinilor lansate, un accent a fost pus pe preferințele clienților, care au cumpărat, în procent de 70%, versiunile de top ale mașinilor, inclusiv la Megane E-Tech. „Am demonstrat că Renault poate vinde mașini cu preț peste 40.000 de euro”.
Horse și Ampere pornesc în acest an
Luca de Meo a răspuns și întrebărilor despre desprinderea din companie a celor două entități, Ampere și Horse, deși nu sunt forte multe informații suplimentare față de anunțurile anterioare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Duster 3 - dezvăluit mai devremeCea care ne interesează cel mai mult, în România, Horse, divizia care se va ocupa de producția de motoare termice și hibrid, dar și de cutii de viteze, va fi prima care va fi înființată. „Vom fi pregătiți cu Horse la vară”, a spus Luca de Meo, informațiile prezentate specificând clar că activele Horse vor fi deconsolidate din Renault în al doilea semestru al acestui an.
Uzina Mecanică de la Mioveni și o parte din Centrul de inginerie din România vor face parte din această companie, urmând să participe cu circa 2000 de angajați, potrivit informațiilor anterioare.
Acum, șeful Renault a spus că Spania ar putea fi centrul acestei companii, dar nu s-a luat încă o decizie.
„Avem o uriașă parte a afacerii Horse, în Spania, dar nu am stabilit încă sediul central”. El a mai spus că, după înființare, vor mai fi mutle de făcut, inclusiv semnarea noilor contracte cu clienții și cu partenerii. De asemenea, este clar că, la acest moment, doar Renault și Geely figurează ca acționari, cu câte 50%, și nicio altă companie nu figurează pe lista de fondatori ai Horse.
Cealaltă divizie, mult mai importantă pentru funcționarea Renault, Ampere, are prevăzut un posibil IPO în prima parte a celui de-al doilea semestru al lui 2023. „Suntem în bucătărie acum, nu este nimic spectaculos, dar veți vedea o farfurie reușită”, a explicat plastic Luca de Meo, care a reconfirmat că unul dintre acționarii companiei va fi Qualcomm, pe lângă Nissan și Mitsubishi.
CITEȘTE ȘI Renault Group și-a dublat profitabilitatea în 2022, dar încheie anul pe pierdere, din cauza RusieiPreviziunile Renault Group pentru 2023 și pentru anii următori iau în calcul în primul rând o creștere a vânzărilor.
„Vom avea probabil o ușoară creștere a volumului și o oportunitate de creștere a cotei de piață” a spus Thierry Pieton, care a confirmat că, în acest an, nu este posibil să asistăm la o scurtare la două luni a timpului de livrare, în condițiile în care în prezent comenzile depășesc 3,5 luni.
„Avem 6 milioane de automobile comandate pe care trebuie să le livrăm”. Pe termen mediu, Renault țintește o creștere a marjei operaționale, la peste 6% în acest an, la peste 8% în 2025 și la peste 30% în 2030.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Primul test-drive cu noua Dacia Jogger Hybrid: consum de diesel și prețuri de DusterS-a discutat și despre posibilitatea exportului de automobile din India, în Europa, prin intermediul noului proiect Renault – Nissan, care prevede dezvoltarea de noi modele, inclusiv două EV. „Încă nu am decis totul, dar știm că vor fi mașini entry-level, din segmentul A”, a spus Luca de Meo, ceea ce lasă deschisă posibilitatea ca viitoarea generație Spring să fie produsă în India, nu în China.