Datele oficiale privind înmatriculările de autoturisme noi în Europa, în luna septembrie, confirmă tendința anunțată deja de cele mai multe dintre țări, inclusiv România, cu o scădere importantă cauzată de introducerea WLTP. România are cel mai mare declin, după ce în august a avut cea mai mare creștere.
Efectele WLTP au fost explicate AICI de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Uniunea Europeană a înregistrat o scădere de 23,5 procente a înmatriculărilor de autoturisme noi, în septembrie, ca efect major al introducereii standardelor WLTP de la 1 septembrie. Efectul s-a produs în doi pași, cu o creștere abruptă în august și un declin în septembrie.
CITEȘTE ȘI FOTO Noul Jeep Wrangler - lansat în România, la un preț mai mare decât generația anterioarăCele mai mari piețe din Europa, Germania, Franța, Italia, Marea Britanie și Spania, au generat și cea mai mare scădere, dar contrastul cel mai puternic a fost în România. Pe piața locală, așa cum deja Profit.ro a anunțat, declinul pieței a fost de peste 73 de procente, ceea ce a dus la blocaje pentru cei mai mulți dintre importatori și dealeri.
Cea mai mare piață din Europa, cea din Germania (-30%), s-a trezit în situația de a fi depășită de Marea Britanie, care a avut, de asemenea, o scădere mare, de 20 de procente. Au fost și două excepții, Croația și Bulgaria, ambele cu un volum de circa 2.800 de autoturisme, care au crescut față de septembrie 2017.
În total, au fost înmatriculate 1,09 milioane de autoturisme în UE, cu peste 400.000 mai puține față de anul trecut, în luna a noua.
Pe întreg intervalul scurs de la începutul anului, situația pieței rămâne în ritmul prognozat, cu 2,5% mai multe autoturisme, față de anul trecut. Marea Britanie și Italia sunt singurele două țări cu scădere pe primele 9 luni, iar România rămâne piața cu cea mai mare creștere, cu 31,5% mai multe autoturisme față de anul trecut.
Dacă privim situația mărcilor, observăm că marile grupuri au și cele mai mari scăderi, din cauza numărului mare de modele care nu au reușit să parcurgă procedurile WLTP. VW Group are o scădere, în septembrie, de 48%, și păstrează o creștere minimă pe toate cele 9 luni, 5,6% avans. mărcile VW, Audi și Porscue au avut cele mai mari scăderi, dar și SEAT sau Skoda, vedetele acestui an, au pierdut clienți.
Al doilea grup ca mărime, PSA, a avut o evoluție mai bună, doar -7,7% în septembrie și menține un ritm bun, +54%, pe întreg anul. Francezii anunțaseră, de altfel, la 1 septembrie, că toate modelele grupului au fost omologate WLTP. La Renault Group, situație este undeva la mijloc, atât la nivelul întregii piețe, cât și între mărcile grupului.
CITEȘTE ȘI FOTO Atenție șoferi: De astăzi, în benzinării, carburanții vor avea noi eticheteScăderea pe grup în septembrie a fost de 27 de procente, dar Renault a înregistrat un declin de 31%, în timp ce Dacia a scăzut cu numai 14%.
Pe primele 3 trimestre, creșterea Renault Group este de 6,5%, cu 3,2% creștere pentru Renault și 13,9% pentru Dacia. Marca românească a înmatriculat 30.0008 unități în septembrie, față de35.121 anul trecut, respectiv, 398.267 pe cele 9 luni, față de 349.673 anul trecut.
Fiat Chryselr, Ford, Daimler, Nissan sunt companii care au înregistrat scăderi în acest an, atât în septembrie, cât și pe tot anul.