Producția de autoturisme din cele două uzine din România s-a apropiat și în luna noiembrie de 50.000 de vehicule, în a patra cea mai bună lună din acest an, confirmând astfel faptul că la sfârșitul anului vom depăși nu doar recordul anterior, din 2019, dar și pragul de jumătate de milion de mașini fabricate.
Dacia a asamblat în luna noiembrie 33.066 de autoturisme la Mioveni, un volum foarte bun, peste media lunară din acest an a producătorului, ceea ce arată clar tendința de creștere a ritmului în uzina Dacia. În același timp, la Craiova, Ford Otosan a produs 15.496 de autoturisme, un volum mai mic decât media lunară a producătorului, dar mai mare decât luna anterioară. În cazul Ford, pregătirile pentru intrarea în producție a noi modele se suprapune cu scoaterea din producție a lui EcoSport, care influențează ritmul de asamblare. Dacă pentru Dacia este evident în acest moment că va depăși pragul de 300.000 de autoturisme asamblate, cu cel puțin 15.000 de unități, pentru Ford este incertă dar foarte posibilă depășirea în premieră a nivelului de 200.000 de autoturisme fabricate la Craiova. În total, cele două mărci au produs în noiembrie 48.562 autoturisme, un nivel în creștere față de luna anterioară, dar care nu depășește recordul de 57.000 înregistrat în luna iunie.
În acest moment, după 11 luni, producția de autoturisme din România a ajuns la 473.535 de vehicule, ceea ce înseamnă că mai sunt necesare doar 17.000 de autoturisme pentru depășirea recordului de producție înregistrat de Ford și Dacia în 2019 și doar 27.000 de autoturisme pentru depășirea pragului de 500.000 de unități. Având în vedere că media lunară din acest an în uzinele Dacia și Ford cumulat a fost de 43.000 de autoturisme, e limpede că cele două recorduri vor fi depășite la finalul lui decembrie.
După cum transmite ACAROM, volumul produs de uzinele de autoturisme din România până în noiembrie a fost mai mare cu 24,6% față de primele 11 luni din 2021, cu aproape 100.000 de vehicule, și cu 17% față de primele 11 luni din 2020, cu aproximativ 70.000 de vehicule. Față de anul record 2019, volumul de autoturisme produs este, după 11 luni, mai mare cu 4,7%, adică cu aproximativ 20.000 de vehicule.
Cele două uzine de autoturisme din România au fost puternic afectate în 2022 de criza de semiconductori, ambele fiind nevoite să suspende producția în repetate rânduri, prin trimitere angajaților în șomaj tehnic. Analiza nivelului producției lunare la fiecare dintre uzine poate dezvălui care au fost momentele în care fiecare dintre producători a reușit să găsească componentele necesare și a crescut ritmul producției.