Gigantul danez Moeller-Maersk își separă activitățile în două divizii

Gigantul danez Moeller-Maersk își separă activitățile în două divizii
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 22 sep 2016

Conglomeratul danez Moeller-Maersk va fi separat în două divizii, cu activități în transporturi și energie, în încercarea de a-și revitaliza operațiunile, puternic afectate de scăderea tarifelor de shipping și a prețurilor petrolului, a anunțat, joi, grupul.

"Separarea operațiunilor de transport și logistică de activitățile din domeniul petrolier va permite companiilor să se concentreze mai bine pe piețele în care activează", potrivit lui Michael Pram Rasmussen, președintele Consiliului de Administrație al Moeller-Maersk.

Urmărește-ne și pe Google News

Maersk Line, cea mai mare companie a grupului și cel mai mare transportator de containere la nivel mondial, va fi vârful de lance al diviziei de transport și logistică, din care vor mai face parte APM Terminals, Damco, Svitzer și Maersk Container Industry.

Cea mai mare companie europeană de shipping se pregătește pentru o nouă cădere a prețului petrolului CITEȘTE ȘI Cea mai mare companie europeană de shipping se pregătește pentru o nouă cădere a prețului petrolului

De partea cealaltă, divizia de energie va cuprinde compania de transport martitim petrolier Maersk Oil, Maersk Drilling, Maersk Supply Service și Maersk Tankers. Potrivit reprezentanților Moeller-Maersk, cele patru companii din divizia de energie fie vor rămâne sub umbrela grupului, fie vor fi separate de acesta prin înființarea unor societăți mixte, prin fuziunea cu alte firme sau listarea la bursă a unor pachete de acțiuni.

Grupul danez a luat prin surprindere investitorii la jumătatea anului, când l-a concediat pe directorul executiv Nils Andersen și a cerut înlocuitorului acestuia, Soren Skou, să analizeze divizarea Moeller-Maersk și, eventual, vânzarea sau listarea mai multor unități din cadrul grupului, notează MarketWatch.

Reorganizarea operațiunilor grupului survine în contextul în care transportatorii de containere se confruntă cu cele mai scăzute tarife din ultimii ani, competiția acerbă din industria de profil ducând la prăbușirea prețurilor până aproape de niveluri nesustenabile.

De cealaltă parte, divizia de energie a grupului a fost afectată de declinul cotațiilor țițeiului și a altor materii prime, declin care a lovit puternic toți jucătorii din sector și a dus la faliment compania coreeană de shipping Hanjin, al șaptelea mare transportator maritim din lume.

viewscnt
Afla mai multe despre
moeller-maersk
divizare