Compania aeriană maghiară low-cost Wizz Air continuă "campaniea educativă" cu privire la călătoria cu avionul, cu scopul de a oferi pasagerilor toate informațiile necesare unei călătorii și pentru a reduce efectele oricăror posibile întârzieri sau anulări asupra planurilor de călătorie ale acestora.
VEZI AICI ȘI FOTO Wizz Air lansează o schemă specială de culori
Ce sunt perturbările?
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Perturbările din industria aviatică prezintă provocări unice. Aceste perturbări pot fi clasificate, în linii mari, în două tipuri: subiective și obiective. Cele subiective se referă la probleme aflate în controlul companiei aeriene, cum ar fi întârzierile generate de activități de mentenanță, care necesită o rezolvare rapidă și eficientă pentru a minimiza impactul asupra pasagerilor.
Cu toate acestea, perturbările obiective, aflate în afara controlului companiei aeriene, reprezintă provocări semnificative. Acestea includ evenimente frecvente precum greve ale controlorilor de trafic aerian (ATC), greve ale angajaților din aeroporturi, constrângeri legate de sloturile aeroportuare și condiții meteorologice nefavorabile. În ciuda planificării proactive și a strategiilor operaționale, cum ar fi optimizarea rutelor și planificarea pentru situații neprevăzute, acești factori externi pot perturba programele de zbor și afecta planurile de călătorie ale pasagerilor.
Te rugăm să reții că, în cazul perturbărilor, întârzierea sau anularea unui zbor reprezintă ultima decizie luată de o companie aeriană după ce au fost depuse toate eforturile posibile pentru a opera zborul respectiv conform programului său normal.
Întârzierea
În ceea ce privește întârzierile, Wizz Air subliniază importanța de a rămâne informat(ă) prin mai multe canale, inclusiv e-mail, telefon sau aplicație. Notificările privind întârzierile sunt expediate prompt prin e-mail și SMS. În cazul unei întârzieri de peste două sau trei ore (în funcție de distanța rutei), sunt oferite vouchere pentru alimente. Agenții de handling de la sol distribuie aceste vouchere fie la poarta de îmbarcare, fie la biroul de informații, în funcție de configurația aeroportului. La 82 de aeroporturi, pasagerii beneficiază de tehnologia iCoupon, primind un cod QR prin e-mail împreună cu un link pentru a vizualiza restaurantele care acceptă astfel de vouchere. În plus, agenții de handling pun la dispoziția pasagerilor o scrisoare de întârziere în care le sunt prezentate drepturile în caz de perturbări. Pasagerii sunt obligați să semneze un formular de confirmare a primirii acestei scrisori.
CITEȘTE ȘI FOTO Câștigător decis pentru un nou drum naționalAnularea, reprogramarea sau overbooking-ul
În cazul anulării, amânării sau overbooking-ului unui zbor, Wizz Air se asigură că pasagerii sunt informați prin e-mail, telefon sau aplicație. Pe lângă actualizările furnizate digital, pasagerii trebuie, de asemenea, să rămână în strânsă legătură cu agenții de handling de la biroul de îmbarcare desemnat, urmând instrucțiunile care le sunt furnizate personal sau prin e-mail. Procedurile de asistență de la poarta de îmbarcare abordează nevoile de cazare și transport ale pasagerilor. La fel ca în cazul voucherelor pentru alimente, asistența din partea agenților de handling are loc la poarta de îmbarcare, la biroul de check-in sau la biroul de bilete, în funcție de configurația aeroportului.
Inițial, agenții de handling colectează informații cu privire la necesitățile de hotel și transport, care sunt apoi transmise coordonatorului pentru cazarea pasagerilor (TAC), responsabil cu rezervarea cazării și a transportului terestru. Odată ce aceste aranjamentele sunt realizate, agenții de handling pun la dispoziția pasagerilor camere de hotel. Se organizează transportul între aeroport și hotel, pasagerii fiind informați de către agenții de handling cu privire la orele aproximative de preluare.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Vor fi dați în circulație ultimii kilometri ai unui lot al Autostrăzii BucureștiuluiAtunci când pasagerii sunt afectați de o anulare sau întârziere, dacă următorul zbor al aceleiași companii aeriene către destinația inițială are loc la o dată ulterioară, pasagerilor li se asigură cazare pentru toate zilele premergătoare zborului respectiv. În cazul în care zborul este reprogramat și se achiziționează un nou bilet de la un alt transportator aerian, pasagerilor li se oferă cazare pentru o singură noapte. În cazul în care disponibilitatea redusă și imposibilitatea agenților de handling de a găsi camere de hotel nu permit cazarea pasagerilor, aceștia sunt informați printr-un e-mail că pot căuta soluții de cazare pe cont propriu, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei(lor) de hotel.
În caz de necesitate, pasagerii afectați de o anulare și care au nevoie de asistență pentru efectuarea unei noi rezervări pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif standard indicat pentru fiecare țară.
De asemenea, pasagerilor le este recomandat să își rezerve biletele direct la compania aeriană, pentru a primi în timp util toate informațiile necesare cu privire la posibilele modificări și la măsurile pe care le pot lua pentru un zbor afectat, precum și pentru a beneficia de soluțiile self-service rapide, disponibile non-stop. În cazul în care pasagerii și-au rezervat bilete prin intermediul agențiilor de turism terțe și al agențiilor online, pasagerii sunt sfătuiți să contacteze direct acești terți. În aceste situații, agențiile de turism terțe și agențiile online primesc toate notificările și informațiile relevante privind zborurile afectate, fiind responsabile de transmiterea acestora mai departe, către pasageri.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Defrișările pe Valea Oltului continuă alertBagaj pierdut, întârziat sau deteriorat
În cazul pierderii, întârzierii sau deteriorării bagajelor, este esențial să raportezi imediat orice daune, înainte de a ieși din sala de bagaje de la sosiri. Asigură-te că informațiile de contact furnizate agenților noștri sunt actuale, pentru a facilita comunicarea odată ce bagajul este găsit. Înainte de călătorie, atașează bagajelor tale etichete cu nume sau marcaje pentru o identificare ușoară. Aceste măsuri ajută la eficientizarea procesului de rezolvare a situațiilor legate de bagajele pierdute, întârziate sau deteriorate.
Planificarea – chiar înainte de a ajunge la aeroport
Pentru a-și asigura o experiență de călătorie fără probleme, pasagerii sunt încurajați să verifice starea zborului lor utilizând site-ul sau aplicația companiei aeriene. Se recomandă pasagerilor să ajungă la aeroport cu cel puțin 2 ore înainte de ora programată de plecare, astfel încât să aibă suficient timp pentru procedurile de check-in, securitate și controalele de frontieră. Porțile se deschid în general cu aproximativ o oră până la 50 de minute înainte de plecare, facilitând îmbarcarea eficientă a tuturor călătorilor.
CITEȘTE ȘI BMW are o „fabrică virtuală” în România. „În aproape fiecare automobil și motocicletă sunt componente «Made in Romania»!”Check-inul online VS check-inul la aeroport
Pentru a menține tarifele accesibile, compania aeriană oferă servicii gratuite de check-in online. Pasagerii care au achiziționat locuri în timpul rezervării pot realiza check-inul online cu 30 de zile până la 3 ore înainte de plecare. Pentru cei care nu și-au ales locuri, check-inul online devine disponibil cu 24 de ore înainte de plecare.
În cazul în care uitați să faceți check-inul online, check-inul la aeroport este o opțiune contra cost, în cazul în care acesta nu este inclus în bilet. Check-inul la aeroport se deschide cu 2 ore înainte de plecare și se încheie cu 40 de minute înainte, cu variații posibile în funcție de aeroport.
CITEȘTE ȘI FOTO Imagini spectaculoase - Au început forajele pentru modernizarea TransfăgărășanuluiProcedura de îmbarcare
Asigură-te că ai toate documentele necesare la îndemână și fii pregătit(ă) să folosești banda desemnată în funcție de tipul biletului, cu prioritate sau fără. În plus, pasagerii sunt sfătuiți să nu călătorească cu un număr excesiv de articole luate în cabină, deoarece acest lucru ar putea duce la taxe suplimentare și potențiale întârzieri. Pentru a asigura un proces de îmbarcare rapid, pasagerii sunt rugați să ajungă la poartă cu promptitudine, la ora de deschidere desemnată, care este afișată în mod vizibil în fiecare aeroport și care variază de la un loc la altul. Ecranele amplasate în întregul aeroport oferă informații actualizate cu privire la orele de deschidere a porților pentru confortul călătorilor.
De luat în considerare pe avion
Modul în care ne comportăm în timpul zborului este esențial pentru o călătorie confortabilă și sigură. Pasagerilor li se reamintește să asculte cu atenție indicațiile oferite de însoțitorii de zbor, deoarece aceștia sunt instruiți să asigure bunăstarea tuturor. Este important să ai în minte și ceilalți pasageri, să menții un mediu liniștit și să eviți un comportament ce poate fi deranjant pentru cei din jur.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO A fost deschisă integral prima centură rutieră din acest anConsumul propriului alcool este interzis, în timp ce alcoolul cumpărat la bord trebuie consumat în mod responsabil. Fumatul, inclusiv fumatul țigărilor electronice, este strict interzis la bord, în conformitate cu reglementările companiei aeriene. În plus, păstrarea în ordine a obiectelor personale și respectarea spațiului personal contribuie la o experiență de zbor plăcută pentru toți.
Recomandări transmise anterior
Înaintea călătoriei în străinătate
În primul rând, verifică din nou validitatea pașaportului sau a documentului tău de identitate. Asigură-te că numele tău corespunde exact cu biletul. Și, bineînțeles, nu uita de vizele de călătorie, dacă este cazul. Nu-ți uita medicamentele esențiale – transportă-le în bagajul de mână pentru a fi ușor accesibile. Ia în considerare asigurarea de călătorie pentru a acoperi situațiile neprevăzute – o investiție mică pentru a pleca la drum liniștit(ă).
CITEȘTE ȘI VIDEO Imagini din dronă cu defrișările de pe Valea Oltului, care au blocat traficulCălătoria cu bebeluși și copii
Până la vârsta de 2 ani, părinții nu trebuie să achiziționeze un bilet separat pentru bebelușii lor, dar rețineți că o persoană poate însoți un singur bebeluș. La achiziționarea unui bilet Wizz Air, se percepe o sumă fixă de 32 de euro pentru un singur segment de călătorie cu bebelușul. Puteți lua la bord un scaun auto pentru bebeluși orientat spre spate, echipat cu centură de siguranță interioară, dacă achiziționați un loc suplimentar pe zbor.
După împlinirea vârstei de 2 ani, copilul va avea nevoie de propriul său loc. Copiii trebuie să aibă peste 2 ani și sub 14 ani atât la data zborului de plecare, cât și la data celui de întoarcere. Rețineți că locul unui copil trebuie să fie rezervat în cadrul aceleiași rezervări a adultului însoțitor.
Cum rezervi
Rezervă întotdeauna direct prin intermediul site-ului oficial Wizz Air sau al aplicației pentru mobil. Acest lucru nu este doar mai convenabil, ci adesea și mai ieftin decât utilizarea platformelor terțe. În plus, vei fi la curent cu cele mai recente informații privind starea zborurilor și posibilele actualizări, dacă introduci numărul de telefon mobil și adresa de e-mail corecte. Informațiile de contact pe care le-ai furnizat la efectuarea rezervării vor fi utilizate în cazul unor eventuale modificări ale zborului. Dacă rezervarea a fost făcută prin intermediul unei agenții de turism online sau prin intermediul unui website terț, rămâi în contact cu agenția respectivă atunci când sunt necesare actualizări cu privire la un eventual zbor întârziat sau anulat.
CITEȘTE ȘI Tesla urcă puternic în RomâniaIa în considerare rezervarea în avans. Planificarea în avans îți permite să beneficiezi de cele mai bune prețuri la bilete. Așadar, nu aștepta până în ultimul minut – rezervă din timp pentru a economisi mai mult la călătoria ta. Pentru cei care doresc să facă economii suplimentare, ia în considerare să te alături WIZZ Discount Club. Fiind membru al opțiunii standard sau a celei de grup, poți beneficia de reduceri și avantaje exclusive, făcând experiența de călătorie și mai accesibilă. În plus, WIZZ MultiPass este o opțiune excelentă pentru pasagerii care zboară regulat. MultiPass-ul de la Wizz Air le permite abonaților să călătorească o dată pe lună pe zborurile Wizz Air eligibile, plătind o taxă lunară fixă care nu depinde de sezonalitate sau dacă este vorba de o rezervare de ultim moment. Iar funcționalitatea esențială pentru cei cu planuri flexibile este programul Flexible Travel Partner. Acest serviciu îți permite să îți rezervi locul fără a adăuga toate numele pasagerilor în avans. Ai flexibilitatea de a-ți decide partenerii de călătorie cu până la 3 ore înainte de plecare.
Bagajul
Atunci când zboară cu Wizz Air, fiecare călător are dreptul la un bagaj de mână gratuit, care să măsoare maximum 40 x 30 x 20 centimetri și care să cântărească până la 10 kilograme, ce poate fi depozitat sub scaunul din față. În plus, cei care optează pentru WIZZ Priority pot aduce la bord un troller suplimentar, cu dimensiuni maxime de 55 x 40 x 23 centimetri, asigurându-se că ambele bagaje pot fi aduse în zona cabinei. Pasagerii fără WIZZ Priority pot aduce în continuare un bagaj de mână gratuit, însă depășirea dimensiunilor specificate poate atrage după sine o taxă de supradimensionare percepută la aeroport; asigură-te că verifici dimensiunile în prealabil pentru o îmbarcare simplă și fără probleme atât pentru ceilalți pasageri, cât și pentru agenții de la poartă. Articolele duty-free achiziționate după controlul de securitate sunt permise la bord.
CITEȘTE ȘI FOTO Ți-a fost anulată cursa TAROM? Ce trebuie să faci pentru a primi banii înapoi. Adresa de e-mail specialăPentru bagajele de cală, pasagerii au opțiunea de a achiziționa până la șase piese de bagaj online, prin intermediul call center-ului sau la aeroport. Bagajul tău de cală nu poate depăși 149 de centimetri în lățime, 119 în înălțime și 171 în lungime. Bagajele înregistrate pot fi de 10, 20, 26 sau 32 de kilograme.