Volkswagen își încearcă norocul într-un segment în care niciun constructor nu a reușit să obțină succesul: cel al SUV-urilor cabrio, cu noul T-Roc Cabriolet.
Volkswagen a prezentat în premieră noul T-Roc Cabriolet, versiunea fără acoperiș a micului SUV german, care s-a dovedit a fi foarte popular. Segmentul SUV-urilor cabrio a fost unul în care și-au încercat norocul nume importante, precum Nissan, cu Murano, Range Rover, cu Evoque, și chiar și Mercedes-Benz a luat în calcul producția unui SUV cabrio, dar a abandonat-o. Dacă vechle off-roadere reușeau să facă vânzări masive cu versiunile lor cu acoperiș textil, SUV-urile moderne nu au convins până acum publicul. De aceea, lansarea lui T-Roc este una curajoasă, dar care ar putea crește substanțial vânzările gamei de SUV-uri a VW.
Noul T-Roc Cabrio va fi prezentat oficial publicului la Frankfurt, în luna septembrie și va intra pe piață în primăvara anului viitor, când începe vremea caldă, potrivită pentru o decapotabilă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din pucnt de vedere constructiv, T-Roc Cabrio este un soft-top, asta însemnând că acoperișul este textil, constructorul făcând o paralelă cu Beetle și Golf, automobile care au făcut carieră și în versiunea decapotabilă. Viteza de deschidere a acoperișului, complet automatizat, este de 9 secunde, acțiunea putând fi făcută și în mers, la 30 de km/h.
Protecția pasagerilor a fost suplimentată cu un roll-bar care se înalță „într-o fracțiune de secundă”, în cazul în care se detectează o accelerație laterală a mașinii sau răsturnarea acesteia. În același timp, parbrizul are o ramă ranforsată, pentru creșterea rezistenței mecanice.
Sistemul Infotainment care asigură afișajul multimedia,este conectat permantent, cu un eSIM integrat. Display-ul de infotainment are 8 inci și poate fi combinat cu Active Info Display, care are 11.7 inci, pentru a obține Digital Cockpit, un ecran panoramic pe care sunt afișate principalele informații, indicatoare de bord și multimedia.
Motorizările T-Roc Cabriolet vor fi doar benzină, 1.0 litri, de 115 CP, și 1.5 litri, de 150 CP. Cutia manuală în șase trepte este standard, cea automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte este opțională.
Vânzările de automobile cabrio au scăzut sistematic în ultimul deceniu, inclusiv în segmentele premium, care ocupau cea mai mare parte a pieței de astfel de caroserii. În același timp, tentativele de lansarea a unor caroserii cabrio în zona SUV-urilor s-au lovit de o rezistență a cumpărătorilor. Unul dintre motive ar fi legat de aspectul mașinilor, știut fiind faptul că SUV-urile sunt cumpărate inclusiv pentru proporțiile lor mai masive, care dispar înc azul unei decapotabile.