Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Ministerul Transporturilor au decis să deschidă traficul rutier pe Lotul 4 al Autostrăzii A1, pe secțiunea Lugoj - Deva, în pofida faptului că nodul și bretelele de acces se află pe Lotul 3, care nu a fost recepționat.
UPDATE: La ora 17.30, traficul rutier pe Lotul 4 a fost deschis, inclusiv cu acces parțial pe Lotul 3 care nu este recepționat.
UPDATE 2: CNAIR a anunțat oficial, la ora 18.30, deschiderea Lotului 4 din A1 Lugoj - Deva: „Încă 22 de km noi de autostradă au fost deschisi astăzi pe Autostrada 1 (A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara după ce comisia de recepție a verificat calitatea lucrărilor și a constatat încă de luni, 12.08.2019 că acestea corespund normativelor.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania de drumuri explică și cum s-a putut deschide traficul pe o porțiune a unui lot de autostradă încă nerecepționat: „Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă.
Precizăm că până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de m preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale).
Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului.”
CNAIR reamintește că pe Lotul 3, ultimul aflat în lucru în acest moment pe A1, nu s-a făcut recepția, deși lucrările sunt finalizate.
„Precizăm că pentru Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, Consultantul nu a recomandat începerea recepției luni, 12.08.2019, deoarece nu au fost îndeplinite condițiile tehnice pentru demararea acestei proceduri. La acest moment, Antreprenorul Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. lucrează pentru remedierea problemelor.”
După deschiderea circulației pe cei 22 km noi, rețeaua de autostrăzi din România măsoară 829 de km.
Între asocierea care a construit Lotul 3 din A1 Lugoj - Deva și cei de la Transporturi și CNAIR a izbucnit un scandal din cauza unor posibile neconformități ale lucrărilor pe acest segment de autostradă. Se pare că ministrul a cerut constructorilor să crească garanția la 10 ani, dacă vor să recepționeze autostrada cu defectele constatate de consultant. Constructorul nu dorește prelungirea garanției și refuză să permită deschiderea traficului dacă nu se face recepția întregului lot. CNAIR a început să ridice parapetele care blochează accesul pe nodul de intrare pe Lotul 4, în ciuda protestelor celor de la COMSA, care filmau întreaga acțiune, potrivit membrilor formului PeUndeMerg.ro, care au postat imagini de la momentul ridicării parapetelor.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Bucureștenii vor circula cu autobuze hibrid Mercedes-BenzCNAIR a anunțat pe 12 august că a recepționat Lotul 4 al secțiunii Lugoj Deva, în lungime de 22 de kilometri, unul din cele două loturi aflate în lucru, care ar fi trebuit să fie deschis circulației. Compania de drumuri nu l-a deschis, însă, circulației publice, pentru că bretelele de acces sunt pe Lotul 3, care nu e recepționat.
„Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 ( A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara ( Lotul 4 Lugoj Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector.”, anunța CNAIR la momentul recepției.
„Bretelele rutiere care ar fi permis descarcarea traficului auto de pe lotul 4 se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare.
Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul.
În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.
De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj - Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor.
Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A a fost la un pas de rezilierea contractului în anul 2017 tocmai din cauza faptului că a folosit materiale de slabă calitate și nu a respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier, a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.” se mai arată în comunicatul CNAIR.
SURSA FOTO: https://forum.peundemerg.ro