Volkswagen are un logo cu o vechime foarte mare, iar schimbările acestuia au fost unele subtile, ori de câte ori s-a întâmplat acest lucru. Acum, o nouă modificare, survenită la doar un an de la ultima, are un scop nobil: lupta cu coronavirus.
În 2019, Volkswagen anunța schimbarea siglei, cu una mai modernă. Modificarea a fost discretă, fiind făcută o actualizare la tendințele moderne din design, de la un logo 3D, la unul 2D, cu trăsături elegante. La aproximativ un an distanță, VW schimbă din nou sigla, dar numai temporar. Noul logo, ce poate fi văzut pe site-ul destinat presei, are un spațiu introdus între cele două inițiale V și W, care formează cuvântul compus VolksWagen.
Mica separare dintre litere și hashtag-ul #wefightcorona transmit mesajul potrivit: e nevoie de distanțare socială.Sub acest tag, VW a publicat știrile referitoare la măsurile luate din cauza epidemiei de coronavirus: închiderea uzinelor, suportul financiar acordat rețelei de dealeri și donația de 200.000 de măști medicale. Iar sub noul logo, ce nu este folosit în alte situații, stă mesajul „Vă mulțumim că păstrați distanța”.
Șefii Volkswagen anunțaseră, anul trecut, cu ocazia lansării noii sigle că a fost „o consecință logică a realinierii strategice”, Jurgen Stackman transmițând atunci un mesaj puternic: „O nouă eră începe”.