Programul Rabla Plus demarează cu cel mai mare buget de când există programul

Programul Rabla Plus demarează cu cel mai mare buget de când există programul
scris 25 mar 2020

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a anunțat că programul Rabla Plus demarează miercuri, prin Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), având cel mai mare buget de când există programul, 140 de milioane de lei, cu aproape 45% mai mare decât în anul 2019, program care nu condiționează achiziția unui autovehicul nou de casarea unui autovehicul uzat.

”Astfel, persoanele care doresc să achiziționeze o mașină full electric sau electric hibrid plug-in, se pot adresa dealer-ilor validați începând cu ora 13:00. Totodată, pentru prima dată în istoria sa, Rabla Plus permite populației inclusiv achiziția de motociclete full electric”, a informat miercuri Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Programul de anul acesta păstrează pentru al cincilea an consecutiv cea mai mare primă pentru achiziția mașinilor full electric din Europa: circa 10.000 euro.

Cîțu: Ratele firmelor și populației vor putea fi amânate pe o perioadă de până la 9 luni, termenul este încă în discuție. Ratele vor fi amânate la cerere, fără discriminări CITEȘTE ȘI Cîțu: Ratele firmelor și populației vor putea fi amânate pe o perioadă de până la 9 luni, termenul este încă în discuție. Ratele vor fi amânate la cerere, fără discriminări

„Anul acesta am aprobat pentru Rabla Plus cel mai mare buget de când există programul: 140 de milioane de lei, cu aproape 45% mai mare decât în anul 2019. Am crescut bugetul pentru că ne-am stabilit un obiectiv mare pentru 2020: să punem pe șoselele României aproximativ 3.000 de mașini nepoluante, adică același număr de autovehicule cumpărate prin Rabla Plus în toți cei patru ani de când există programul. Cred că viitorul transportului este full electric, iar acest tip de transport va fi și o garanție a aerului bun în orașe. Am venit și cu o premieră anul acesta: finanțarea achizițiilor de motociclete full electric. Există calcule care arată că dacă 10% din șoferi și-ar înlocui mașina cu o motocicletă full electric, poluarea din trafic ar scădea substanțial, iar timpul de staționare în trafic s-ar reduce cu până la 40%. Nu în ultimul rând, e important să vorbim și despre o altă noutate: am impus prin ghidul de finanțare condiția ca cei care își cumpără o astfel de mașină să nu o poată înstrăina cel puțin un an. România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa și este normal să ne asigurăm că aceste mașini rămân în traficul din țară”, a declarat Costel Alexe, ministrul Mediului, apelor și pădurilor.

În ceea ce privește achizițiile mașinilor hibrid plug-in, aceastea sunt susținute prin program cu circa 4.500 de euro, iar motocicletele full electric cu peste 700 de euro, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculelor.

”Programul Rabla Plus nu condiționează achiziția unui autovehicul nou de casarea unui autovehicul uzat. Însă cei care vor dori să renunțe la o mașină veche, poluantă, vor beneficia în plus și de prima de casare stabilită prin programul Rabla Clasic, în valoare de 6.500 de lei”, informează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor.

Astfel, în condițiile accesării concomitente a celor două programe, sumele decontate prin AFM din costul total al mașinii vor fi de: circa 11.300 de euro pentru mașinile full electric, 5.800 de euro pentru mașinile hibrid plug-in și 1.400 de euro pentru motocicletele full electric, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculului.

viewscnt
Afla mai multe despre
rabla
masini