Volkswagen a făcut un anunț surprinzător potrivit căruia pregătește lansarea unui pick-up electric pe piața din SUA și a unui SUV, cu ajutorul brandului Scout. Mai mult, VW intenționează să fondeze o nouă companie care va reprezenta „o nouă entitate, administrată independent”.
Strategia grupului Volkswagen pe piața americană a luat o direcție mai puțin așteptată: compania germană intenționează să fondeze o nou ă structură independentă, o companie ce v fi fondată în acest an și care va avea propriul brand. Noua entitate va face parte din grupul Volkswgen, dar va fi administrată independent.
Herbert Diess, CEO al Volkswagen AG spune că aceasta este soluția pentru extinderea pe piața din SUA: „Acum, când Volkswagen a gestionat schimbarea în SUA, acum profităm de oportunitatea de a ne extinde în continuare poziția pe una dintre cele mai importante piețe de creștere pentru vehiculele electrice. Electrificarea oferă o oportunitate istorică de a intra în segmentul extrem de atractiv de pick-up și R-SUV ca grup, subliniind astfel ambițiile noastre de a deveni un jucător major pe piața din SUA.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen va folosi brandul Scout, un brand american, care va lansa pentru început un pick-up electric și un SUV de clasă R, din categoria „rugged”, pregătit pentru off-road.
Potrivit Volkswagen, producția celor două modele este planificată pentru anul 2026, ceea ce înseamnă că totul va începe de acum înainte, din punct de vedere al cercetării, dezvoltării și producției. VW spune că anul viitor vom putea vedea primele prototipuri ale noilor modele., dar a publicat deja două schițe cu cele două modele.
Decizia luată de Consiliul de Administrație al VW AG a fost confirmată de Consiliul de Supraveghere al Grupului Volkswagen.
CITEȘTE ȘI FOTO Al doilea designer celebru părăsește peste noapte DaciaDupă cum se arată în descrierea noii entități, vehiculele vor fi proiectate, dezvoltate și fabricate în SUA pentru clienții de pe acestă piață. Va fi creată o nouă platformă, potrivită pentru pick-up-uri tipice americane și SUV-uri din categoria „rugged”, mai potrivită pentru acest tip de vehicule decât portofoliul actual al grupului.
Volkswagen spune că cele două segmente sunt „pârghii cheie”pentru creșterea profitabilității în Statele Unite și pentru atingerea cotei de piață țintă de 10%.
Arno Antlitz, CFO Volkswagen AG: „Compania pe care o vom fonda anul acesta va fi o entitate și o marcă separată, administrată independent, în cadrul Grupului Volkswagen. Acest lucru corespunde noului model de management al grupului: unități mici care sunt agile și au acces la platformele noastre pentru a valorifica sinergiile.”
Marca Scout este o marcă istorică americană, care vândut mașini în urmă cu jumătate de secol, în special vehicule 4x4 (FOTO), concurente cu vechiul Ford Bronco și cu Jeep Wrangler. Volkswgen a cumpărat drepturile pentru brndul Scout, odată cu cumpărarea grupului Navistar de către Traton, divizia de camioane a VW Group.