Toyota a anunțat rezultatele financiare pentru anul fiscal care s-a încheiat pe 31 martie, raportând valori record pentru venituri, profit operațional și profit net, într-un context extrem de dificil, marcat de pandemie și de criza de semiconductori.
Japonezii de la Toyota au reușit un nou an cu performanțe de top, care a adus inclusiv o creștere a vânzărilor față de anul anterior. Evidențiindu-se ca jucătorul din industrie care a traversat cel mai bine criza de semiconductori, după ce traversase la fel de bine și criza pandemică, Toyota a anunțat venituri de 31,38 de trilioane de yeni (circa 250 miliarde euro), cu un profit operațional de 3 trilioane yeni (circa 22 miliarde euro), mai mare cu 36% față de cel înregistrat anterior. Marja EBIT a urcat la 9,5%, cu 1,4 puncte procentuale peste nivelul din anul fiscal 2020 – 2021.
Profitul net realizat de compania japoneză a fost mai mare cu 27%, cu 2,85 trilioane yeni, adică aproximativ 21 miliarde euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toate cifrele de mai sus, cu excepția vânzărilor, sunt recorduri absolute pentru Toyota, în istoria companiei, însă și volumul de vânzări a fost în creștere cu 7,6% față de 2020, la 8,9 milioane vehicule, în pofida opririlor repetate ale producției.
Reprezentanții companiei au adus în discuție, pe lângă cele două crize prezente la nivel global, și o creștere masivă a prețurilor pentru materii prime și transporturi.
Toyota a explicat că structura profitului pe care se bazează s-a schimbat începând cu anul 2009, după criza economică care a afectat întreaga economie mondială. Atunci, compania a fost nevoită să treacă pe pierdere, după un declin al vânzărilor de 15%. Acum, în anul fiscal anterior, o scădere de 15% a vânzărilor a generat doar o scădere mică a profitului operațional și a permis companiei să rămână profitabilă și să-și revină rapid. Mai mult, compania susține că structura profitului permite creșteri sustenabile indiferent de volumul vânzărilor sau de ratele de schimb.
Previziunile pentru anul fiscal următor nu sunt deloc optimiste pentru șefii Toyota, din punct de vedere al condițiilor, însă țintesc un nivel de 9,9 milioane de vehicule, cu o creștere de 4,1%, pentru vânzările către dealeri și un volum de 10,7 milioane de unități livrate clienților, un nou record pentru companie. Este însă estimată o scădere a profitului, la 1,45 trilioane yeni, din cauza prețurilor la materii prime. Profitul operațional a fost estimat la 2,4 trilioane yeni, la cursul de schimb actual. Veniturile vor fi în creștere, 33 trilioane yeni, în creștere ușoară față de nivelul înregistrat în ultimul an.
Producătorul japonez a anunțat pentru luna mai o nouă revizuire a producției, mai mică cu 50.000 de unități față de nivelul anunțat ultima dată, respectiv 700.000 de unități. Operațiunile vor fi suspendate pe 14 linii din 8 uzine, în Japonia.