CEO-ul Scout, cel mai nou brand din portofoliul Volkswagen Group, a confirmat că este în căutarea unui partener cu ajutorul căruia să producă noile automobile off-road cu care să concureze Jeep sau Ford. Mai multe, el a lăsat de înțeles că Foxconn sau Magna ar putea fi una dintre companiile partenere ale brandului.
Scott Keogh, noul șef din SUA al mărcii Scout, a vizitat sediul central al grupului Volkswgen, unde s-a întâlnit cu jurnaliștii germani. Întrebat dacă una dintre companiile Foxconn, Magna sau chiar Ford și General Motors ar putea deveni parteneri în producția noilor automobile, Keogh a răspuns doar parțial: „Nu aș vedea acolo Ford sau General Motors”, potrivit Automobilwoche. Scott Keogh a refuzat să mai dea alte detalii, dar a spus că „vom construi mașina 100% în SUA”.
La sediul VW din Wolfsburg a fost expus și un automobil Scout fabricat în anii 70 ai secolului trecut, acest moment marcând practic intrarea acestei mărci în familia VW.
La rândul lui, Gernot Dollner, Chief Strategic Officer al grupului, prezent și el la întâlnirea cu jurnaliștii, a declart că sunt luate în calcul diferite modele de parteneriat, inclusiv prin cedarea unui procent din acțiunile pe care în acest moment VW le deține în totalitate.
Informațiile privind unele discuții cu Foxconn, celebrul producător al telefoanelor iPhone, care a cumpărat o fabrică de automobile de la General Motors în care își produce propriile automobile, dar și cu Magna, producător de componente care are și activități de asamblare de automobile sub licență, au mai apărut în ultimele luni, însă până acum ele nu au fost comentate de reprezentanții VW.
Șefii VW au reconfirmat informațiile publicate anterior în acest an, referitoare la strategia de produse cu care Scout intenționează să iasă pe piață. Este vorba despre un off-roader performant și despre un pick-up, ambele electrice dar dezvoltate pe șasiu de tip scară, specific mașinilor utilitare. Dollner a spus că va fi dezvoltată o nouă platformă pe care ar putea să o preia ulterior și alte mărci din grup. În același timp, el a spus că noua platformă va putea să utilizeze componente de la actuala MEB, platforma electrică pe care grupul a pus-o la punct pentru mașinile sale electrice și pe care tocmai a anunțat că vrea să o upgradeze.
Pentru partea de software și electronică Volkswagen vrea să investească în cercetare și dezvoltare chiar în SUA, iar mărcile VW, Audi și Scout vor beneficia de produse adaptate pieței americane.
„Este o oportunitate uriașă pentru Volkswagen. Vrem să folosim această oportunitate pentru a ne crește cota de piață”, a mai spus Gernot Dollner făcând referire la faptul că Volkswagen nu a reușit niciodată să treacă de o cotă de piață minoră pe piața americană, iar Scout ar putea fi instrumentul prin care vânzările de aici să înceapă să cunoască o creștere importantă.