Reorganizarea rețelei de producție a diviziei Mercedes-Benz Vans, care ar fi trebuit să includă și o uzină construită împreună cu Rivian, a fost modificată, fiind anunțată o nouă uzină în Europa Centrală.
După ce fusese anunțată în luna septembrie, reorganizarea rețelei de producție a vanurilor Mercedes Benz mai cunoaște o modificare, prin introducerea în planul companiei a unei noi uzine, ce va fi construită în Polonia. Anunțul vine după momentul în care partenerii de la Rivian au anunțat că renunță să mai construiască o fabrică în Europa, împreună cu Mercedes.
„Am semnat un memorandum de înțelegere cu guvernul polonez și cu alți parteneri economici polonezi. Acest lucru arată că folosim condițiile excelente și infrastructura comună din Jawor pentru a construi o nouă fabrică pentru producția de vanuri”, a declarat Mathias Geisen, Head of Mercedes‑Benz Vans. „Deoarece producem în mod flexibil camionete cu combustie și sisteme de propulsie electrice în toate fabricile noastre existente, vom construi prima noastră fabrică pur electrică în Jawor. Astfel, stabilim noi standarde și avansăm pe drumul nostru către o mobilitate durabilă, complet electrică.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Divizia de autoturisme a grupului german, Mercedes-Benz Cars, produce în Jawor motoare cu combustie, din 2019, și baterii din 2021.
Proiectul din Jawor era cel vizat de parteneriatul cu Rivian, după cum explică acum Mercedes Benz. „Opțiunea de a extinde fabrica și mai mult prin înființarea unei noi companii de producție în joint venture împreună cu Rivian pentru furgonete mari, integral electrice, este suspendată din cauza re-prioritizării continue de către Rivian a proiectelor”.
CITEȘTE ȘI Transportator: Aderarea la Schengen ar însemna o creștere a business-ului cu 20%Mercedes Benz a anunțat anterior că noua platformă VAN.EA va fi folosită pentru producția de vanuri pentru toate segmentele, iar rețeaua de fabrici va fi adaptată pentru această platformă. Uzinele din Dusseldorf, Ludwigsfelde, din Germania, și Vitoria, Spania, au primit alocările de modele, iar negocierile cu angajații s-au finalizat. La Dusseldorf, unde sunt asamblate în prezent Sprinter și eSprinter, vor fi construite în viitor vanuri de mari dimensiuni bazate pe platforma electrică VAN.EA, în urma unei investiții de 400 de milioane de euro. La Ludwigsfelde este produs în prezent Sprinter și tot acolo va fi produsă și generația viitoare a acestui model, inclusiv versiunea electrică eSprinter. Tot aici Mercedes are în vedere crearea unui centru de competență pentru individualizarea furgonetelor. Constructorul german explicase în septembrie că „adaptarea rețelei de producție pentru vanuri complet electrice va include o uzină existentă din rețeaua Mercedes-Benz din Europa Centrală/de Est pentru a fi încorporată în rețeaua de producție a Mercedes-Benz Vans”.
Mercedes spune că locația aleasă pentru noua fabrică permite diviziei de LCV-uri să optimizeze costurile și lanțul de aprovizionare, precum și eficientizarea producției. Chiar și în aceste condiții, decizia finală nu a fost luată, deoarece Mercedes așteaptă primirea unui ajutor din partea Decizia privind amplasarea și implementarea concretă a proiectului depinde încă de îndeplinirea finală a diferitelor condiții-cadru, inclusiv acordarea unui ajutor de stat pentru investiția în Jawor.