Volkswagen a prezentat în premieră conceptul ID.ROOMZZ, un SUV complet electric cu dimensiuni comparabile cu Touareg, și a confirmat faptul că acesta va deveni model de serie.
VW ID. ROOMZZ are aproape 5 metri, 5 locuri în varianta concept, dar 7 locuri în versiunea de serie, este propulsat de un motor alimentat de o baterie de 82 kWh și are asigurată o autonomie de 450 km (în standard WLTP). Poate fi încărcat la stații rapide de 150 kW, la aproximativ 80% din capacitate, în circa 30 de minute.
Tracțiunea integrală este asigurată de două motoare electrice, cu o putere cumulată de 306 CP, care îi permit o accelerație de 6,6 secunde de la 0 la 100 km și o viteză maximă de 180 km/h.
CITEȘTE ȘI FOTO Vase de lux pentru croaziere, ambarcațiuni de mare capacitate pentru exploatații petroliere și nave de transport maritim vor fi construite în MangaliaMașina a fost prezentată de VW la evenimentul de avanpremieră al grupului, înainte de debutul oficial din cadrul salonului auto. Reprezentanții companiei au declarat că mașina va fi lansată pe piața chineză în 2021, iar pe restul piețelor, ulterior.
„Acest SUV este un monolit, pare că este o mașină construită fără îmbinări, dintr-un singur bloc solid. Modelul ID. ROOMZZ propulsat de baterie se mișcă fără efort - silențios și fără emisii”, a declarat Klaus Bischoff, șeful designului mărcii VW.
ID. ROOMZZ folosește sistemul IQ.DRIVE, care poate controla mașina, la cerere, până la nivelul 4 de autonomie. Interiorul este configurabil în funcție de dorințelor pasagerilor, iar în momentul în care șoferul comută pe sistemul de conducere autonomă, scaunele pot fi rotite pentru a crea o atmosferă de tip lounge. Pentru a lăsa controlul computerelor, șoferul trebuie să apese pe logo-ul VW de pe volan timp de 5 secunde, iar în acel moment volanul se retrage, pentru a lăsa mai mult loc pasagerilor.
Bordul acestui automobil este și el neconvențional, cu un panou digital uriaș, în care se integrează și volanul, care are propriul afișaj dgital.
De asemenea, materialele utilizate la interior nu sunt obișnuite. Suprafața scaunelor, de exemplu, este creată dintr-un material special, creat din materiale reciclabile. Fețele ușilor sunt produse dintr-un lemn special procesat, iar sistemul de recirculare a aerului conține un filtru activ.