Volkswagen a lansat un nou SUV, încă unul pe lângă nenumăratele deja crossovere și SUV-uri pe care le are în portofoliu la nivel global. Este vorba despre Nivus, care a debutat în Brazilia, dar care se anunță deja a fi o surpriză și în Europa.
Chiar dacă lansarea sa a fost mai puțin promovată, din cauza faptului că s-a produs în Brazilia, prezentarea oficială a acestui model ar trebui să atragă atenția competitorilor și amatorilor de SUV-uri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Introdus în segmentul subcompact al crossoverelor, unul extrem de aglomerat deja pentru toate mărcile, VW Nivus a fost dezvoltat de echipa din Brazilia a Volkswagen, având astfel cele mai bune premise pentru un succes pe piața locală. Mașina are dimensiunile mai apropiate de un Golf decât de un Polo, dacă ne raportăm la hatchback-uri cunoscute, dar fiind un crossover, putem spune că este mai mare și decât T-Cross, și decât T-Roc. Mai exact, datele anunțate arată o lungime de 4,27 metri, lățime de 1,75 metri și înălțime 1,49 metri. În același timp, ampatamentul va fi de 2,57 metri. Pentru comparație, VW T-Roc are un ampatament de 2,59 metri și o lungime de 4,23 metri. Ambele modele sunt construite pe aceeași platformă, MQB, dar modelul brazilian folosește o versiune mai simplă, low-cost, pentru a contribui la reducerea prețului acestui model. Aparent, cele două modele, Nivus și T-Roc sunt aproape similare, ba chiar și designul lor este destul de apropiat.
Pentru piața braziliană și celelalte țări sud-americane, Nivus are o justificare. Nu doar că a fost creat cu un design care să se potrivească gusturilor locale, dar a fost dezvoltat cu o formulă de costuri potrivită. Mai mult, VW Brasil nu vinde T-Roc, deci nu se pune problema unei canibalizări.
Dacă ne uităm însă cu atenție pe informațiile prezentate de VW la lansarea din Brazilia, observăm că este precizat faptul că “Nivus va fi oficial lansat pe piața braziliană în următoarele săptămâni. În Argentina, modelul va fi în showroom-uri la sfârșitul celui de-al doilea semestru. Modelul va fi de asemenea lansat în Europa, în a doua jumătate a anului viitor.” Asta înseamnă că Nivus va veni în Europa pentru a concura T-Roc, deși este greu de crezut că șefii VW nu s-au gândit la acest aspect. În același timp, anunțul ferm al lansării europene certifică o decizie bazată pe studii de piață, știut fiind că modelele de pe piețele emergente, America de Sud sau Asia, ale VW, nu prea ajung, de obicei, în Europa, unde marca își conservă cu grijă imaginea up-market. Asta dacă nu cumva Nivus ar putea fi lansat sub noua marcă Jetta.
VW a lansat în China, anul trecut, marca Jetta. Este pentru prima dată când VW face această operațiune: desprinderea unui nume de model într-o marcă nouă. Practic, folosindu-se de reputația modelului Jetta, într-un moment propice și pe o piață pe care era necesară o marcă mai accesibilă, VW a lansat trei modele, un sedan și două SUV-uri, cu care a cucerit o generație întreagă, tineri care-și cumpără o mașină nouă și aspiră la un brand străin, nu la o mașină locală. După aproape un an de succes al mărcii Jetta, șefii companiei au mai dat o veste: Jetta va deveni brand global, ca urmare a succesului înregistrat în China.
Indiferent de marca pe care o va purta Nivus în Europa, are toate șansele să devină un succes de piață, cu un preț corect. Modelul va concura atât SUV-ul Ford Puma, produs la Craiova, dar și nișa - care devine deja mainstream - pe care se regăsește Dacia Duster.
Să mai precizăm că, pentru piața sud-americană, motorul de lansare al lui Nivus va fi un TSI în trei cilindri, de 128 CP, botezat 200 TSI, de tip flex fuel, asta însemnând că poate rula și cu benzină, și cu etanol.
Designul modelului Nivus atrage atenția prin forma de tip coupe, lansată în urmă cu mulți ani de BMW și preluată între timp de toți producătorii premium. Silueta coupe a trecut între timp la mărci mai ieftine, inclusiv Renault apelând la această formă pentru Duster, vândut în Rusia sub numele de Renault Arkana. La interior, Nivus oferă cam toate tehnologiile de conectare și entertainment disponibile în cadrul VW: display digital pentru informațiile de bord, ecran de 10 inci pentru navigație și multimedia, SIM pentru conexiuni și internet, comenzi vocale.
În ceea ce privește prețul, în Brazilia mașina ar putea fi poziționată peste T-Cross, care costă circa 16.000 de euro, dar în Europa prețul va depinde de marca sub care va fi vândut. Astăzi, și T-Roc, cu care concurează, și T-Cross, care este un pic mai mic, pot fi cumpărate începând de la circa 17.000 - 18.000 de euro. Dacia Duster are un preț de pornire de circa 12.000 de euro, iar Ford Puma - peste 20.000 de euro.