Compania franceză Renault a anunțat planul măsurilor de redresare, la scurt timp după ce partenerii din alianță, Nissan, își prezentaseră propriul plan și după ce împreună, Renault, Nissan și Mitsubishi au făcut public noul program de fucnționare a alianței.
Renault, companie franceză care deține și marca Dacia, și-a propus un obiectiv important: să-și reducă toate costurile fixe cu peste 2 miliarde de euro, pe parcursul a 3 ani. Măsura vine ca urmare a performanței slabe din 2019, dar și pentru a compensa pierderile aduse de criza de coronavirus prin oprirea fabricilor și prin blocarea vânzărilor timp de aproape 2 luni.
Ceea ce vrea să facă Renault este cam același lucru pe care l-a anunțat Nissan, aflată într-o situație financiară mult mai alarmantă: „simplificarea proceselor, reducerea diversității componentelor vehiculelor și ajustarea capacităților industriale.”
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit anunțului oficial, în Franța, compania va fi organizată în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată. Renault vorbește despre o reorganizare a activității la Flins și Guyancourt, două uzine importante. De asemenea, vorbește despre „ajustările necesare în privința forței de muncă”.
Ceea ce și-a propus Renault urmărește, în final, reducerea a 4.600 de locuri de muncă în Franța, dar sunt prevăzute împreună măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Renault precizează că, în restul lumii, vor fi concediate 10.000 de persoane.
„Am încredere în atuurile noastre, în valorile noastre și în conducerea companiei pentru a reuși transformarea prevăzută și pentru a readuce Grupul la valoarea sa prin implementarea acestui plan. Modificările planificate sunt fundamentale pentru a asigura sustenabilitatea companiei și dezvoltarea acesteia pe termen lung. La nivel colectiv și cu sprijinul partenerilor noștri din Alianță, ne vom putea atinge obiectivele și vom face din Groupe Renault un jucător major în industria auto în anii următori. Suntem pe deplin conștienți de responsabilitatea noastră, iar transformarea planificată poate fi realizată doar cu respectarea tuturor părților co-interesate ale Grupului nostru și printr-un dialog social exemplar”, a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Consiliului de Administrație al Renault.
„Într-un context dominat de incertitudine și complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanță solidă și durabilă, satisfacția clienților fiind prioritară. Prin valorificarea numeroaselor noastre active, cum ar fi vehiculul electric, prin valorificarea resurselor și tehnologiilor Grupului Renault și ale Alianței și prin reducerea complexității dezvoltării și producției vehiculelor noastre, dorim să generam economii de scară pentru a ne restabili profitabilitatea globală și pentru a ne asigura dezvoltarea în Franța și la nivel internațional. Acest proiect ne va permite să privim către viitor cu încredere”, a adăugat Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.
CITEȘTE ȘI FOTO BMW a revărsat un val de noutăți într-o singură zi: Serie 5, Serie 6 GT, Mini Countryman și X2 PHEVProiectul de restructurare Renault include următoarele elemente principale:
- Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR:
- Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader - Follower din cadrul Alianței.
- Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.
- Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR
- Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
- Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”).
- Dimensionarea corectă a capacităților industriale:
- Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour).
- Ajustarea numărului de angajați din producție.
- Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
- În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:
- Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
- Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
- În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
- La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.
- Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR
- Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.
- Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor
Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:
- O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa.
- Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.
Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.
Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde EUR.