Volkswagen a lansat ultima generație a modelului Passat înainte de dispariția, cel mai probabil, a acestui model, undeva în jurul anului 2030, odată cu trecerea la propulsia electrică. Această din urmă generație nu va mai avea decât o caroserie Variant, singura care și-a păstrat popularitatea pe piața europeană.
Primele imagini cu noul VW Passat arată destule similitudini estetice cu noul ID.7, care marchează într-o oarecare măsură relația dintre cele două modele, respectiv apelativul „Passatul electric” primit de modelul ID.7.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Chiar dacă proporțiile noului Passat sunt similare cu cele ale generației anterioare, modificările sunt vizibile și conferă modelului de clasă medie al VW o apariție mai elegantă. Mașina a fost dezvoltată pe aceeași platformă MQB, regăsită și pe generația anterioară, dar schimbările aduse în procesul de dezvoltare sunt destule și au la origine inclusiv faptul că noul Passat a fost dezvoltat de cei de la Skoda, simultan cu noua generație Superb, cu care împarte aproape toate componentele.
De altfel, ambele mașini vor fi produse în aceeași uzină, pe aceleași linii de producție, în Slovacia, în cea mai mare uzină a grupului VW din regiune, singura din lume în care sunt asamblate automobile sub patru mărci diferite.
În ceea ce privește tehnologiile și motorizările oferite pe noul Passat, VW anunță două motoare PHEV, care reușesc să parcurgă aproximativ 100 de km exclusiv în rulare electrică, o veritabilă performanță, care se adaugă la cea legată de instalarea unui charger DC la bord, care permite încărcarea cu până la 50 kW la stațiile rapide. Motoarele au o putere totală de 204 CP și, respectiv, 272 CP, fiind susținute de o baterie de 19,7 kWh. Ambele se bazează pe motorul pe benzină 1.5 TSI, care are el însuși un consum redus de combustibil, astfel că autonomia asigurată de combinația electric – termic este de circa 1000 km. Pe lângă cele două, VW mai anunță și o serie de motoare mild-hybrid pe 48 volți, două pe benzină și trei diesel, cu puteri care încep de la 122 CP și ajung la 193 CP, la cele pe motorină, și de la 204 la 265 CP, la benzină. Toate sunt echipate standard cu cutie DSG, iar vârfurile de gamă, atât benzină, cât și diesel, dispun și de tracțiunea integrală 4MOTION.
CITEȘTE ȘI Dacia, scădere a vânzărilor și reducere a cotei de piațăSistemele de asistență sunt deja la un nivel superior, comparativ cu generația anterioară, numai pentru parcare fiind enumerate trei sisteme diferite. În plus, DCC Pro, sistemul de control al șasiului adaptiv, reprezintă o premieră pentru acest model, venită de la mărcile premium.
Noul Passat, fabricat doar în versiune Variant, va fi disponibil pentru comenzi în primul trimestru al anului viitor, iar livrările vor începe probabil în a doua jumătate a anului.