Industria auto din România critică posibilele măsuri fiscale: vor conduce la renunțarea la investiții și pierderea de locuri de muncă

Industria auto din România critică posibilele măsuri fiscale: vor conduce la renunțarea la investiții și pierderea de locuri de muncă
scris 31 aug 2023

ACAROM, asociația industriei auto din România, a făcut publică poziția referitoare la măsurile fiscale anunțate de Guvern, acuzând „lipsa de predictibilitate fiscală”, dar și „lipsa unor studii de impact”, care vor avea ca efect „un impact negativ asupra sectorului auto”. ACAROM are ca membri principali cei doi producători de autovehicule, Dacia și Ford, alături de care se află zeci de companii din industrie, producători de componente.

Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM) protestează în fața posibilelor „măsuri fiscale menite să reducă deficitul bugetar”, punând accent pe faptul că industria auto, „motorul industriei românești”, a trecut prin mai multe crize succesive în ultimii ani, iar acum se confruntă cu cheltuielile necesare electrificării.

Urmărește-ne și pe Google News

„ACAROM, organizația reprezentativa a industriei auto din Romania care generează peste 200.000 de locuri de muncă directe, o cifră de afaceri cumulată de 31 miliarde EURO și 29% din exporturi, a luat act cu îngrijorare de intenția Guvernului României de a introduce măsuri fiscale menite sa reducă deficitul bugetar”, se arată în mesajul transmis.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Companiile care face parte din ACAROM amintesc că revoluția tehnologică prin care trece industria auto „este o mare șansă pentru România” în competiția cu principalele trei țări din Europa Centrală, Ungaria, Cehia și Slovacia și, din acest motiv, investițiile necesare „pot fi susținute doar prin stabilitate și predictibilitate pe termen lung”.

Dacia, scădere a vânzărilor și reducere a cotei de piață CITEȘTE ȘI Dacia, scădere a vânzărilor și reducere a cotei de piață

„Lipsa de predictibilitate fiscala sau legislativa, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, vor avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții în curs, la scăderea atractivității României ca posibila destinație pentru proiecte noi și implicit la pierderea unui număr important de locuri de munca”, susțin cei de la ACAROM.

Aceștia concluzionează că „orice schimbare neprevazută în legislația fiscală, va conduce automat la dezechilibre macroeconomice iar un tratament fiscal aplicat diferit companiilor va genera cu siguranță efecte negative asupra planurilor de afaceri și de dezvoltare a companiilor impactare”.

viewscnt
Afla mai multe despre
acarom
pozitie industria auto masuri fiscale
dacia
ford