Cel mai nou concept-car prezentat de Volkswagen este ID.AERO, dezvăluit de constructorul german ca un „studiu de pre-producție”. Versiunea de serie va fi lansată anul viitor, urmând să devină ID.7, adică înlocuitorul electric al sedanului Passat.
Volkswagen a prezentat în China conceptul ID.AERO, și promite că acesta este doar o ultimă variantă de lucru, înaintea marii premiere care va avea loc anul viitor. Compania a explicat că modelul de serie care va urma conceptului ID.AERO va fi lansat și în Europa, acesta urmând să fie produs în uzina din Emden, acolo unde până acum a fost produs VW Passat. Acest lucru confirmă faptul că viitorul automobil, care ar urma să preia numele ID.7, va fi continuatorul actualului Passat, care va fi scos de pe piață, cel puțin în varianta sedan.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen ID.AERO este al șaselea automobil electric din familia ID, pentru marca germană, fiind totodată al optulea vehicul cu propulsie electrică, de când marca a lansat primul model, e-Golf.
„Cu premiera mondială de astăzi a ID.AERO din China, Volkswagen oferă un preview al primului sedan complet electric al mărcii la nivel mondial. Viitorul model va fi poziționat în segmentul premium de dimensiuni medii” transmite VW. „Versiunea de producție pentru China este de așteptat să fie pusă în vânzare în a doua jumătate a anului 2023. De asemenea, Volkswagen intenționează să înceapă producția unei versiuni de serie europene în Emden în 2023”, mai explică oficialii companiei germane.
ID.Aero are câteva trăsături care atrag atenția: o autonomie de peste 600 de kilometri, un interior premium, care poziționează modelul mult mai sus decât Passat și un coeficient aerodinamic 0,23.
„După ID.4, acest model va fi următoarea noastră mașină globală pentru Europa, China și SUA.” A declarat Ralf Brandstatter, CEO al VW, care va prelua funcția de CEO al VW China peste numai câteva zile.
CITEȘTE ȘI Flotele de Dacia Spring ale companiilor de car-sharing din Europa cresc. Închiriere cu minutul, în Milano, Paris, Madrid și Lion, dar și la BucureștiConceptul ID.AERO are aproape cinci metri lungime și are o caroserie cu un profil coupe, care contribuie la coeficientul aerodinamic foarte bun al mașinii. Arhitectura care este bazată pe platforma modulară electrică MEB a permis designerilor și inginerilor să ofere un ampatament foarte mare, cu console scurte, specific mașinilor premium. Bateria utilizată este similară cu alte modele din familia ID, de 77 kW, dar cu o performanță de consum foarte bună.
Informațiile neoficiale vorbesc de asemenea despre faptul că versiunea pentru Europa va avea o caroserie modificată, cu o siluetă de tip wagon, care să fie corespunzătoare cu cerințele clienților de pe această piață. Producția este anunțată pentru Europa abia în 2023, moment în care vom putea vedea și cum arată această versiune.