Constructorul român UMB a început lucrările și în zona lacului Cernica, la Autostrada Bucureștiului - Nord, Lotul 4 (Pantelimon - Glina), anunță autoritățile.
Acest lot, care, deși este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica (arie protejată).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stadiul lucrărilor este următorul:
au început lucrările la ultima structură neatacată și, totodată, cea mai complexă și dificilă de pe întregul inel A0 - podul peste lacul Cernica, in conformitate cu Acordul de Mediu care a impus începerea lucrărilor după data de 1 Noiembrie:
● se realizează platforma de pământ în lac
● se armează și cofrează riglele pilelor P1 și P2
● se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloților
se execută lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii;
continuă lucrările la pasajului peste calea ferată București Sud - Oltenița:
● se execută lucrări de umpluturi cu balast în zona culeei C2
● se execută lucrări de forare, armare și betonare piloți
● se montează eșafodajele de susținere a riglelor pilelor
● se armează, cofrează și betonează riglele pilelor
● se armează, cofrează și betonează cuzineții + antiseismici
se execută lucrări de asfaltare a variantei provizorie pentru relocarea DJ301 iar zilele următoare treficul va fi relocat pe aceata;
se instalează 2 utilaje de forat pentru execuția piloților aferenți pasajului peste DJ301;
se execută lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon;
antreprenorul avea mobilizate în șantier 241 persoane și 87 utilaje.
Antreprenorul va construi pe cca jumătate din lungimea acestui lot 2 structuri cu o complexitate ridicată, printre care:
CITEȘTE ȘI FOTO Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează Europa
Pasaj peste calea ferată București Sud - Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m;
Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în o lungime de 1274 m.
Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea cu Autostrada București - Constanța #A2 prin nodul rutier de la A0 x A2, iar termenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârșitul anului viitor.
Acest lot va asigura și connexiunea semi-inelului nordic al A0 cu A2 (autostrada București - Constanța).
În august, UMB a început lucrările la podul peste lacul Cernica (km 49+157) pe Autostrada Bucureștiului, fiind executate lucrări de săpături pentru radiere și egalizare și de demolare a capetelor piloților forați, pe zona autorizată, îm afara ariei protejate.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia își instalează cu finanțare de la stat un sistem nou, inovator, de vopsire a mașinilor. Împrumut de 50 milioane lei pentru contribuția proprieAcest lot, care, deși este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este mai dificil, din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica, care este arie protejată.
Antreprenorul execută lucrări atât la drum, cât și la structuri, după cum urmează:
a fost realizată decopertarea vegetală pe traseul autostrăzii între km 50+600 și km 51+050;
la pasajul peste calea ferată București Sud - Oltenița (km 51+077) se execută lucrări de armare, cofrare și betonare radiere și elevatii culee și pile și lucrări de armare rigle aferente pilelor;
la podul peste lacul Cernica (km 49+157) se execută lucrări de săpături pentru radiere și egalizare și lucrări de demolare a capetelor piloților forați, pe zona autorizată, in afara ariei protejate. Lucrările pentru realizarea podului în zona protejată vor începe în luna noiembrie, în conformitate cu prevederile Acordului de Mediu;
CITEȘTE ȘI FOTO Începe lărgirea DN73, între Brașov și Fundata. Constructorul și-a adus deja primele utilaje
se execută lucrări de săpături și betonare fundație aferentă podețului C2 (km 50+800);
se execută lucrări de relocare a rețelelor de telecomunicații și conducte gaze în zona Pantelimon;
se execută lucrări de deviere provizorie a DJ301 pentru a permite realizarea pasajului peste autostradă.
Antreprenorul va construi pe aproape jumătate din lungimea acestui lot 2 structuri cu o complexitate ridicată:
Pasaj peste calea ferată București Sud - Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m;
Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare la km 49+157 (o primă parte din pod: Culeea C1, Pilele P1 și P2 in lucru acum), care are o lungime de 1.274 m.
Lotul 4 Nord este cel care face joncțiunea A0 nord cu Autostrada București - Constanța A2 prin nodul rutier de la A0 x A2 dat în trafic zilele trecute. Terrmenul de finalizare contractual este primăvara anului 2026, însă eu cred că ar putea fi gata chiar la sfârșitul anului viitor, având în vedere potențialul și capacitatea de mobilizare a antreprenorului, mai ales pe zona de lucrări de artă.
Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și nodul rutier A0-A2 (București-Constanța), pe raza localităților Pantelimon și Cernica.
După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia continuă ocolind Mănăstirea Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica.
Autostrada A0 Centura București
Segmentul Sud al autostrăzii A0 este împărțit în trei loturi, pentru care au fost anunțați câștigătorii licitațiilor în aprilie-mai 2019:
Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,9km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 830.679.662,15 lei fără TVA. Contract semnat în Aug 2019
Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3km, câștigător Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AȘ, preț 750.849.942,12 lei fără TVA. Contract semnat
Lotul 3, DN6 - A1, 17,97km, câștigător asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, preț de 853.422.022,52 lei fără TVA, termen de execuție 42 de luni. Contract semnat. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA.
Segmentul Nord al autostrăzii A0 este împărțit în patru loturi:
Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5km, în execuție, câștigător: Impresa - Pizzarotti - Retter Project Management, preț: 815,08 milioane lei fără TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru construcție. Contract semnat în septembrie 2023
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumați), 19,0km, în execuție, câștigător: asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, preț: 831.920.653,34 fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata construcție: 22 luni. Contract semnat în mai 2021. 9,5km între DN1 și A3 deschiși în noiembrie 2023
Lotul 3, DN2 (Afumați) - DN3 (Cernica), 8,6km, în execuție. Constructor selectat în noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, preț 397.996.117,63 lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în martie 2023
Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,47km, câștigător Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, preț 312,6 milioane lei fără TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de execuție: 18 luni. Contract semnat în august 2020.