Constructorul român Umbrărescu a adus aproape 400 de muncitori pe șantierul lotului 3 Mircești-Pașcani, aferent Autostrăzii Moldova A7 (Bacău-Pașcani), unde este pregătit primul nod rutier turbion din România.
Stadiul este următorul:
se execută lucrări de umpluturi, fiind realizați ~800.000 mc pe întreg lotul;
se execută lucrări de consolidare terasamente (perna loess, scarificare și stabilizare cu lianți hidraulici);

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
se execută lucrări de realizare a stratului de balast pe corpul autostrăzii;
se lucrează la realizarea podețelor situate atât pe aliniamentul autostrăzii, cât și în zonele adiacente (zona nodurilor rutiere);
continuă forarea, armarea și turnarea piloților aferenți structurilor existente pe cele două loturi, inclusiv ai nodului rutier turbion de la intersecția autostrăzilor A7 x A8;
se lucrează la toate cele 12 pasaje aferente nodului rutier turbion A7 x A8;
se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice (gaz, telecomunicații, electrice, apă și canal).
La nodul rutier Mogoșești Siret se lucrează la:
● pasajul pe breteaua principală peste autostradă și la cel peste calea ferată;
● terasamentele pe bretelele de acces;
● scarificarea și stabilizarea terenul cu lianți hidraulici.
La nodul rutier A7 x A8 se lucrează la:
● cele 12 pasaje peste bretele și autostradă;
● terasamentele pe bretelele de acces;
● scarificarea și stabilizarea terenul cu lianți hidraulici.
La nodul rutier Pașcani se lucrează la:
● pasajul pe breteaua principală peste autostradă și la cel peste pârâul Gâștești;

● terasamentele pe bretelele de acces.
Nodul rutier de tip turbion dintre cele 2 autostrăzi #A7 și #A8 este localizat la sud de Pașcani, mai exact pe raza U.A.T.-urilor Stolniceni - Prăjescu și Pașcani, se va întinde pe o lungime de cca 2 km și o suprafață de 220 hectare și va cuprinde, în principal:
8 bretele, proiectate la viteza de 80 km/h
12 pasaje (8 pasaje aferente A7 și 4 pasaje aferente A8)
5 podețe
Antreprenorul are un ritm bun de lucru și o mobilizare de muncitori (387 persoane) și utilaje (189) eficientă, anunță autoritățile.
Conform celor mai recente date raportate pe site-ul oficial CESTRIN, progresul fizic al loturilor monitorizate este următorul:

Focșani – Bacău Lot 1: 37%, termen: septembrie 2025
Focșani – Bacău Lot 2: 36%, termen: noiembrie 2025
Focșani – Bacău Lot 3: 20%, termen: noiembrie 2025
Bacău – Pașcani Lot 1: 27%, termen: noiembrie 2025
Bacău – Pașcani Lot 2: 23%, termen: noiembrie 2025
Bacău – Pașcani Lot 3: 26,7%, termen: noiembrie 2025
În acest moment, constructorul pare să concentreze forțele pe Focșani - Bacău Loturile 1 și 2, în vederea deschiderii autostrăzii pentru a ocoli Municipiul Adjud, dar și pe Bacău - Pașcani Lotul 2, în vederea deschiderii autostrăzii pentru a ocoli Municipiul Roman, a fost relatat recent.

Progresul real din teren este, în multe cazuri, mai avansat decât cel raportat oficial, datorită ritmului accelerat al lucrărilor.
Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi, iar la final, va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.
Autostrada Moldovei A7 are aproape 440 km de la Ploiești și până la Siret, la granița cu Ucraina.

De la Ploiești până la Pașcani, circa 320 de km, a fost prinsă pe finanțare PNRR.
De la Buzău până la Pașcani Autostrada A7 are același constructor – compania românească UMB.