După 16 ani în care linia nu a fost folosită, miercuri a circulat primul tren Câmpulung la Tisa-Sighetu Marmației, format dintr-o locomotivă și un vagon ale Căilor ferate Ucrainene – Ukralizniția, însă primul tren de probă a dat peste unele „obstacole” pe drum.
„La o trecere la nivel cu calea ferată, locomotiva s-a dovedit a fi prea înaltă, iar un feroviar a folosit o prăjină pentru a înălța firele electrice și de comunicații de deasupra. Abia după această „manevră feroviară” iscusită și „modernă” garnitura și-a putut continua călătoria”, notează Club feroviar
A fost vorba de un tren de probă. „Sperăm că până la reluarea oficială a circulației se va rezolva și problema cu cablurile de la trecerea la nivel respectivă”, scrie publicația.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe 15 noiembrie 2022, Regionala Cluj a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a redeschis punctul feroviar de frontieră Câmpulung la Tisa, pentru reluarea circulației feroviare la granița cu Ucraina, pe relația Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR).
Ultimul tren de călători între Ucraina și România, prin cele două puncte de frontieră – Teresva (UZ), respectiv Câmpulung la Tisa (CFR) – circulase pe 17 octombrie 2007. Atunci, în urma controlului vamal, au fost descoperite mai multe cartușe de țigări de contrabandă ascunse printre scaunele trenului. Vameșii români din Câmpulung la Tisa au vrut ințial să confiște trenul venit din Ucraina, însă, după cinci ore de cercetări l-au lăsat să se întoarcă peste graniță. Era singurul tren de călători care ajungea în această gară.
În 2015, gara Câmpulung la Tisa a fost modernizată, în urma unei investiții de 2,2 milioane de lei, bani de la bugetul statului.
Clădirea gării a fost reparată, gardurile au fost refăcute și au fost montate 32 de camere de supraveghere pe cei 2,5 kilometri până la granița cu Ucraina. Deși nu a mai trecut niciun tren pe acolo de aproape un deceniu, la gară lucrau patru angajați, care asigurau paza.
Foto: ClubFeroviar.ro