Toyota a lansat a doua generație a modelului Prius C, vândut sub numele Aqua pe piața din Japonia și înrudit cu Yaris. Modelul poate oferi primele informații referitoare la viitorul Prius ce ar putea fi prezentat anul viitor ca model 2023.
Toyota a prezentat a doua generație a unuia dintre membrii familiei Prius, modelul vândut în Japonia sub numele Aqua și pe restul piețelor globale sub numele Prius C. Noul automobil se remarcă printr-o nouă generație de baterii, fiind primul automobil echipat cu baterii nichel-hidrogen bipolare de înaltă performanță. Toyota spune că noul Aqua a fost gândit pentru a îndeplini misiunea companiei de a „introduce practicabilitatea sustenabilă a vehiculelor”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prima generație a modelului Aqua s-a vândut în 1,87 milioane de exemplare, la nivel global și a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 cu 12,4 milioane de tone, potrivit calculelor Toyota.
Noul sistem care combină un motor de 1,5 litri pe benzină, în ciclu Atkinson, cu un motor electric de 59 kW pe față și un motor de 3,9 kW pe spate, printr-o cutie eCVT, are un consum de carburant infim, declarat la 2,79 litri/100 km de producător.
Sistemul de propulsie este unul hibrid clasic, fără încărcare la priză, ci cu recuperarea energiei la frânare. Dar chiar dacă nu se încarcă de la rețea, noul Aqua furnizează curent electric, la 100V și cu o putere de 1,5kW, având în același timp un mod de furnizare de energie în situații de urgență, pentru locuință.
Ceea ce este aparte pentru acest nou model este bateria nichel-hidrogen bipolară, care are o capacitate dublă față de generația anterioară, oferind un răspuns mai rapid, accelerații mai line, încă de la viteze mici. A crescut astfel și capacitatea de a propulsa mașina exclusiv electric, pe distanțe mai mari.
Toyota Aqua a fost dezvoltată pe aceeași platformă TNGA (GA-B) pe care a fost construit noul Yaris, având același sistem de propulsie cu acesta. Una dintre noutăți este și pedala de accelerație Comfort Pedal, care funcționează similar cu cea utilizată de Nissan pe modelele sale electrice. Aceasta combină accelerația și frânarea pe aceeași pedală, activând recuperarea energiei încă de la ridicarea piciorului de pe accelerație.