Renault Group a anunțat cifrele de vânzări pentru primele șase luni ale acestui an, cu o creștere de 18,7% față de perioada similară din 2020, care a cuprins și cea mai dificilă parte a pandemiei.
Grupul Renault, care include și marca Dacia, a vândut în perioada ianuarie – iunie 2021 un total de 1,42 milioane de vehicule, cu 18,7% mai multe față de 2020, dar cu 24,2% sub nivelul înregistrat în 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Marca Renault a reprezentat cea mai mare parte a vânzărilor, cu 901.500 vehicule, cu 18,5% mai multe față de anul trecut. Piața din Europa a adus 59% din totalul vânzărilor, procent care arată cât de ridicată este dependența mărcii de această piață. Pe pricipalele piețe din Europa, Renault și-a îmbunătățit volumul livrat persoanelor fizice cu 2 procente, până la 40%.
În Europa, marca franceză a vândut 532.161 unități, cu 13,2% mai multe, reușind să obțină o cotă de piață de 7%. Pe segmentul de vehicule comerciale, unde are o poziție solidă, Renault și-a mărit cota de piață la 14,4%.
Dacia, creștere de aproape 25%
Dacia a însumat 262.814 vehicule vândute la nivel global, în prima jumătate a anului, cu 24,5% mai multe decât în 2019, în timp ce primul model electric, Spring, a înregistrat peste 15.000 de comenzi ferme.
CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențialCealaltă marcă a unității de business, Lada, a reușit să vândă 200.219 vehicule, cu 51% mai multe față de anul trecut, consolidându-și cota de piață în Rusia la 23%. Cele mai vândute modele ale mărcii sunt Granta, Vesta și NIVA.
Să nu uităm că mașinile Dacia contribuie atât direct, cât și indirect la vânzările Renault, o bună parte din cifrele mărcii franceze fiind generate de modelele Dacia vândute pe piețele din afara Europei cu sigla Renault pe grilă. Anul trecut, Sandero a fost cel mai vândut model din grupul francez, iar Duster s-a situat pe locul al treilea, după Clio. Modelele familiei Logan - Sandero - Duster reprezintă aproximativ 30% din vânzările grupului Renault.