Tendința globală de transformare a tuturor automobilelor în SUV-uri cunoaște un impact semnificativ și la Toyota, care a lansat – în premieră pentru propria gamă – sedanul crossover Crown, parte a unei familii de modele.
Cu o siluetă de Grand Tourer amestecat cu un coupe de mari dimensiuni, dar cu detalii evidente de SUV, modelul Crown cunoaște o nouă eră, „un viitor reimaginat de la zero”, cu un design „minimalist de înaltă calitate”.
Sunt multe adjective și descrieri pe care Toyota le folosește pentru a ilustra în cuvinte ceea ce designerii au făcut din noul model, care acum se lansează pe piețele globale sub forma unei veritabile familii de modele, care cuprinde un crossover coupe, un hatchback sport, un sedan și un wagon cu spirit de SUV.
Primul care iese la rampă este crossoverul coupe, care va fi lansat pe piața din Japonia în toamna acestui an.
Toyota a preluat numele Crown pentru a-i duce mai departe reputația, câștigată de vechea limuzină de clasă medie, în noua strategie de modele lansată de fostul CEO și continuată acum de Koji Sato. Crown a fost primul model de volum al mărcii japoneze, în 1955, care a fost construit cu propriile tehnologii. A ajuns la generația 16 exclusiv ca sedan, înainte de a fi transformat în crossover. Toyota spune că modelul va fi lansat ulterior în 40 de țări și regiuni ale lumii.
Dincolo de designul care cu siguranță își va găsi fără întârziere admiratori, sistemele de propulsie pe care japonezii le propun sunt două hibride diferite, clasice pentru Toyota, cei mai mari specialiști în acest tip de motoare. Un motor este cel de 2.4 litri Turbo, care combină un motor cu 4 cilindri cu o transmisie electrică spate, care este susținut de o baterie nichel – hidrogen, o premieră pentru Toyota. Celălalt motor este un hibrid paralel, cu un motor termic de 2.5 litri, având aceeași baterie inovatoare nichel – hidrogen.
CITEȘTE ȘI Dacia și Tesla, vedetele pieței germane în acest început de anPlatforma tehnică pe care a fost dezvoltat modelul, în toate cele patru versiuni ale sale, este TNGA, cu particularitățile specifice acestui model, respectiv amortizoare McPherson pe puntea față și suspensie multilink pe spate, pentru o rigiditate crescută.
Sistemele de asistență oferite în standard includ Toyota Safety Sense, ultima generație, care oferă răspunsuri rapide în orice situație de pericol, și Toyota Teammate, sisteme de asistență specifice conducerii autonome de nivel 1 și 2.