FOTO Test Drive: Mazda MX-5 pe Transfăgărășan, cel mai frumos roadster din lume pe cea mai frumoasă șosea

FOTO Test Drive: Mazda MX-5 pe Transfăgărășan, cel mai frumos roadster din lume pe cea mai frumoasă șosea
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 aug 2017

Mazda MX-5 este unul dintre cele mai popular automobil din lume, atât din punct de vedere al numărului de exemplare vândute, cât și din cel al frumuseții sale, unanim apreciată. Chiar dacă decapotabilele nu mai atrag în ziua de astăzi la fel de mulți cumpărători ca în deceniile trecute, Mazda și-a respectat blazonul și a lansat noua generație a roadsterului MX-5, pe care noi am avut ocazia să-l testăm pe cel mai frumoasă șosea din România, Transfăgărășan.

Încă de la primul contact, Mazda MX-5 te face să te simți în vacanță. Designul său simplu, proporțiile vesele și acoperișul retractabil, fie că este unul textil, fie hard-top, conturează o mașină pe care să ți-o dorești de fiecare dată când o vezi. Dimensiunile miniaturale nu îi ajută pe cei care își doresc un confort sporit la volan, iar absența de spațiu pentru prea multe bagaje scot din prima clipă MX-5 de pe lista mașinilor de familie, însă pentru pasionații de senzații tari la volan, la un preț accesibil, roadsterul japonez este soluția perfectă. Toate aceste argumente au făcut ca Mazda MX-5 să primească titlul de Mașina Anului în Lume în 2016, alături de titlul de Cel mai bun Design, în cadrul World Car Of The Year. Jurnaliștii din juriu au preferat modelul Mazda, în defavoarea a două mașini premium, Audi A4 și Mercedes GLC, cu o notă incredibilă de 9 la capitolul Emotional Appeal.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Test Drive: Cum este să zbori de pe loc cu un motor de 580 CP - 911 Carrera, GTS și Turbo S CITEȘTE ȘI VIDEO Test Drive: Cum este să zbori de pe loc cu un motor de 580 CP - 911 Carrera, GTS și Turbo S

A patra generație MX-5, construită împreună cu partenerii de la Fiat, care au propria variantă, Fiat 124 Spyder, este mai mică decât generația anterioară și mai ușoară cu 100 de kg. Are o lungime de numai 3,91 metri, o gardă la sol de 13,5 cm și un ampatament de 2,31 metri. Masa vehiculului este de numai 1015 kg. Toate aceste cifre vorbesc atât despre proporțiile mașinii, cât și despre potențialul sportiv al acesteia.  

Dacă este vară, prima opțiune este, fără îndoială, acoperișul textil, care a fost îmbunătățit atât la capitolul zgomot, cât și la cel al gradului de izolare termică. Se acționează electric sau, pentru cine dorește o mașină simplă, manual. Odată deschisă, mașina devine un centru de distracție, cu acces la lumea din jur și la adierea vântului. Poziția la volan este una specifică mașinilor sport, cu scaunul de tip scoică, în care ești foarte bine fixat pentru a te proteja de forțele laterale. Bordul și toate instrumentele au fost redesenate, dar păstrează pozițiile clasice, astfel că totul este la îndemână. Cealaltă caroserie, RF, lansată un an mai târziu, a fost creată pentru a lăsa impresia unui coupe, atunci când acoperișul este închis, amintind de caroseriile Targa, atunci când este deschis. Acesta oferă o protecție mai bună pe timp de iarnă și o rigiditate sporită.

Motoarele cu care MX-5 este disponibilă sunt perfecte pentru scopurile în care a fost creată mașina. Preferatul tuturor este propulsorul de 2.0 litri, aspirat, care are o putere maximă de 158 CP și este denumit comercial G160. Performanțele sale sunt în armonie cu spiritul mașinii, astfel că, raportat la greutatea mașinii, la tracțiunea spate a acesteia și la echilibrul maselor de 50:50, contribuie la experiențe fabuloase la volan, fără să fie nevoie de costuri uriașe de achiziție sau de motoare gigantice care consumă mult. Practic, în această echipare, Mazda MX-5 aduce zâmbetul pe fața celui care o conduce, și la viteze mici, de plimbare, și la accelerațiile ocazionale, în depășiri sau pe virajele Transfăgărășanului. Am putea spune că Transfăgărășanul este locul perfect pentru ca emoțiile pe care le provoacă MX-5 să atingă cote maxime. Celălalt motor, de 1.5 litri, cu o putere de 129 CP (G130), este mai mic, mai ușor, mai economic și potrivit pentru cei care nu vor atât de multă forță ca în cazul motorului mai mare, ci vor să se bucure de spiritul Miata. Consumurile celor două motoare sunt 6,6 litri și, respectiv, 5,9 litri, la 100 km, în timp ce accelerațiile de la 0 la 100 km/h sunt invers proporționale: 7,3 secunde și 8,3 secunde. Ambele motoare sunt construite cu ajutorul tehnologiei Skyactive, care se traduce prin performanțe crescute și consumuri mai mici.

Mazda MX-5 este nu doar pasională, ci și atractivă din punct de vedere al prețului. Nivelul minim de echipare, G130, costă 20.090, aproximativ cât o compactă plictisitoare de la oricare marcă. Echiparea de top ajunge la 28.090 euro, cu motorul 2.0 litri, G160. Cu acoperișul RF, prețul începe de la 25.890 euro.

FOTO Test Drive: Mazda MX-5 pe Transfăgărășan, cel mai frumos roadster din lume pe cea mai frumoasă șosea

FOTO Test Drive: Mazda MX-5 pe Transfăgărășan, cel mai frumos roadster din lume pe cea mai frumoasă șosea

FOTO Test Drive: Mazda MX-5 pe Transfăgărășan, cel mai frumos roadster din lume pe cea mai frumoasă șosea
viewscnt
Afla mai multe despre
mazda
mx-5
test drive