Intrarea în vigoare la 1 iulie a noilor norme de securitate GSR2 și evoluția majoră a piețelor europene au determinat producătorul japonez Suzuki să renunțe definitiv la două dintre modelele istorice ale sale. În locul lor vor fi lansate mașini complet electrice.
Suzuki a decis scoaterea de pe piața din Europa a modelelor Jimny și Ignis, din cauza vânzărilor slabe și a restricțiilor GSR2, dar și a înăspririi, la 1 ianuarie 2025, a standardelor de emisii, care ar fi obligat compania să investească într-o nouă generație care să respecte aceste norme.
Suzuki este renumită mai ales pentru mașinile sale cu capacități off-road, dar și pentru raportul calitate preț, care a făcut din această marcă una dintre cele mai accesibile din piață. Jimny a fost pentru mulți ani cel mai ieftin off-roader de pe piața europeană, succesul său continuând într-o mare măsură povestea vechilor generații Vitara de acum 20 – 30 de ani.
Vânzările sale nu mai susțin însă prezența acestui model în niciuna dintre țările în care a fost prezent. Modelul dispăruse deja de pe majoritatea listelor din Europa, inclusiv din România, însă ultimele piețe pe care mai putea fi comandat acest SUV au rămas și acestea fără Jimny.
Al doilea model ce se află pe lista de modele pe cale de dispariție este Ignis, care are aceleași probleme, legate de GSR, de vânzări și de emisii. În România, anul trecut s-au vândut doar 261 de exemplare, iar în 2024 numărul lor este de 185 de unități, în primele 7 luni.
CITEȘTE ȘI FOTO Contractul pentru construcția ansamblului de poduri peste Prut - semnatAceeași situație se regăsește și pe alte piețe europene, dar marea problemă rămâne GSR2, ceea ce înseamnă că în prezent nu mai pot fi înmatriculate mașini noi.
CITEȘTE ȘI Judecătorii îl obligă pe fostul șef al Renault, Carlos Ghosn, să returneze yachtul Shachou („Șeful”) și 45 de milioane de dolari companiei Nissan
În locul celor două, Suzuki și-a propus să lanseze noi automobile electrice, inclusiv un model off-road care să înlocuiască actualul Jimny, care va fi vândut pe piețele internaționale în continuare. Nu este încă cert dacă va purta același nume, dar silueta pe care o trădează fotografia teaser seamănă foarte mult cu mașina cu combustie.
O versiune de serie a conceptului eVX, care se va transforma cel mai probabil într-o nouă generație S-Cross, cu baterii, ar trebui să fie lansat anul viitor, dar alte trei automobile cu propulsie electrică au fost anunțate deja de japonezii care, după încheierea parteneriatului cu Toyota, vând pe piața din Europa propria versiune a lui RAV4, sub numele ACROSS, și propria versiune a lui Corolla, sub numele SWACE.
Din aceste considerente, este de așteptat ca unele dintre modelele ce vor fi lansate să aibă la bază alte mașini ale Toyota, rebranduite.