JLR, așa cum se numește acum oficial fosta Jaguar Land Rover, a finalizat investițiile în fabrica din Halewood, Marea Britanie, pentru noi linii de producție destinate vehiculelor electrice. Suma investită se va dubla în următorii ani, pentru următoarele proiecte.
Uzina istorică din Halewood construită de Ford, transferată ulterior mărcii Jaguar și intrată în cele din urmă în proprietatea noii companii JLR controlate de Tata Motors, a primit o investiție de 250 de milioane de euro pentru modernizarea și electrificarea liniilor de producție, astfel încât aici să poată fi asamblate viitoarele modele electrice planificate de companie. Alte 250 de milioane de euro sunt programate să fie investite în uzină în următorii ani, pentru continuarea modernizării.
În urma investiției, fabrica din Halewood va putea produce simultan mașini cu combustie, hibride sau electrice, în funcție de cererea pieței, pe platforma modulară EMA. La finalul lucrărilor, uzina a fost extinsă cu peste 3 hectare, au fost instalate noi echipamente, noi linii de producție, 750 de roboți industriali, din care 40 vor fi folosiți pentru instalarea bateriilor de înaltă tensiune, sisteme de calibrare a tehnologiei de siguranță, sisteme de aliniere cu laser, plus sistemele digitale de management al producției.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Strategia de electrificare a JLR prevede o trecere la propulsia electrică până în 2030, cu o țintă „zero carbon net” pentru 2039, pe întreg lanțul de furnizori, producție și operațiuni, dar există diferențe de nuanțe între țintele actuale și cele anterioare.
„Halewood este inima și sufletul JLR din nord-vestul Angliei de peste două decenii, producând vehicule precum Range Rover Evoque și Discovery Sport. Halewood va fi prima noastră unitate de producție complet electrică”, spune Barbara Bergmeier, director executiv, operațiuni industriale al JLR.
Anul acesta, JLR și-a nuanțat strategia de electrificare, precizând că va investi în propulsia PHEV pentru a satisface cererea mare de astfel de motoare, în detrimentul trecerii rapide la propulsia exclusiv electrică, dar fără a renunța la planurile care prevăd electrificarea completă a mărcilor grupului.
Concret, JLR urmărea ca în 2030 să ajungă la o pondere de 60% a mașinilor electrice respectiv de 100% în 2036. Acum, anul 2030 este considerat ținta pentru ca toate mărcile să ofere mașini „electrificate”, adică PHEV sau complet electrice.
CITEȘTE ȘI Stellantis renunță la motoarele diesel pe vehiculele comercialeInițial, planurile JLR prevedeau șase noi lansări în următorii doi ani, pentru brandul Land Rover, dar între timp au mai rămas doar patru modele complet electrice, în timp ce Jaguar mai are doar două modele electrice în plan, pentru moment. „Suntem mai lenți decât acum trei ani, a declarat Adrian Mardell, CEO JLR, în urmă cu câteva luni.
Primul automobil complet electric aflat în plină dezvoltare este Range Rover Electric, care va fi totodată o premieră pentru marca Land Rover. Va urma un Range Rover Sport, de asemenea 100% electric. Ambele vor folosi o platformă comună, EMA, în timp ce următoarele două modele electrice, Range Rover Evoque și Discovery Sport, vor beneficia de o platformă mai mică.
Jaguar, care a fost prima marcă electrificată a grupului, cu modelul I-Pace, are de asemenea programat un model 100% electric pentru 2025, un GT construit pe o platformă proprie, care să concureze cu Porsche Taycan.