Ministerul Comerțului din China a anunțat că negociază cu o echipă a Uniunii Europene „un plan flexibil de angajament de preț”, care ar putea să înlocuiască noile tarife vamale majorate, anunțate de Comisia Europeană care ar urma să rămână definitive în luna octombrie.
China încearcă să obțină din partea Uniunii Europene o acceptare a anulării taxelor vamale care ajung, în unele cazuri, până la 38% din valoarea de facturare a mașinii și care ar scumpi foarte mult vehiculele electrice produse în China și vândute în UE.
„Pe 19 septembrie, ministrul Wang Wentao s-a întâlnit cu vicepreședintele Comisiei Europene și comisarul pentru comerț Dombrovskis la sediul UE și a condus consultări cuprinzătoare, aprofundate și constructive cu privire la cazul UE împotriva subvențiilor împotriva vehiculelor electrice din China”, a transmis Ministerul Comerțului din China. „Ambele părți și-au exprimat clar voința politică de a-și rezolva divergențele prin consultare, au convenit să continue să promoveze negocierile privind acordul de angajament de preț și s-au angajat pe deplin să ajungă la o soluție reciproc acceptabilă prin dialog și consultare amicală”. Oficialii chinezi susțin că „echipele tehnice” negociază „un plan flexibil de angajament de preț și fac toate eforturile pentru a ajunge la un consens asupra cadrului de soluție înainte de decizia finală”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia Uniunii Europene de a stabili tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice fabricate în China a venit la finalul unei investigații ample, care a stabilit că producătorii chinezi au beneficiat de subvenții și ajutoare din partea statului chinez, în acest fel având un avantaj concurențial în fața producătorilor europeni. Pentru a compensa acest avantaj, au fost calculate diferite cuantumuri ale tarifelor vamale, în funcție de nivelul ajutoarelor calculat de Comisia Europeană. Cele mai mari procente depășesc 37%, în cazul companiilor SAIC și a acelor care nu au cooperat în timpul investigației UE. Cele mai mici tarife sunt cele ale Geely, aproximativ 19%, în timp ce Tesla, care importă în Europa unele mașini fabricate în China, ar urma să plătească doar 9%, dacă ultimele propuneri vor fi adoptate.
Producătorii auto din China au încercat să convingă Comisia Europeană să accepte o înțelegere prin care să-și asume prețuri minime, care să compenseze ajutoarele primite de la statul chinez, dar cererea lor a fost respinsă.
China a făcut o plângere la Organizația Mondială a Comerțului (WTO), pentru a reclama noile taxe vamale. „Pe 9 august, China a trimis măsurile compensatorii temporare ale UE pentru vehiculele electrice mecanismului de soluționare a disputelor al Organizației Mondiale a Comerțului”, a anunțat oficial Ministerul Comerțului din China.
Conform declarațiilor reprezentanților acestui minister, transmise presei, plângerea a fost făcută „pentru a proteja drepturile și interesele de dezvoltare ale industriei vehiculelor electrice și cooperarea globală în transformarea ecologică”.