Ford Europe a anunțat deja oficial că va produce la Koln primul său automobil electric destinat pieței din Europa, dezvoltat pe platforma MEB preluată de la VW. Până acum însă americanii nu au prezentat detalii despre tipul de caroserie pe care au ales-o pentru acest model. Primele informații referitoare la noul vehicule cu baterii arată însă că va fi un SUV în toată regula.
Aproximativ 1 miliard de euro va investi Ford Europe în uzina din Koln pentru a o aduce la nivelul tehnologic necesar astfel încât să poată asambla noul automobil electric, ce va folosi o platformă dedicată mașinilor electrice. Platforma este una de tip modulat și a fost creată de Volkswagen Group. Ford o primește în cadrul parteneriatului pe care cele două companii l-au încheiat în urmă cu 2 ani și poate beneficia de avantajul flexibilității acesteia. VW a lansat deja un hatchback compact, dar și două SUV-uri, din care unul compact.
CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025Potrivit publicației Autocar, alegerea celor de la Ford a fost una logică, pentru o caroserie SUV, ceea ce înseamnă că prima mașină electrică europeană a mărcii va fi concurent direct cu ID.4, de la care preia componentele tehnice, de propulsie. Chiar dacă dimensiunile nu vor fi identice, ampatamentul va fi cu siguranță, la 2,765 metri. Sursele citate de jurnaliștii britanici spun că mașina va avea versiuni de putere între 146 și 201 CP.
SUV-ul electric al Ford Europe este dezvoltat în centrul de inginerie al mărcii din apropiere de Koln, iar versiunea de serie ar putea fi gata către sfârșitul anului viitor, pentru a fi lansată ca model 2023.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Testul de impact frontal și lateral EuroNCAP al modelului Dacia Sandero. Detaliile și echipamentele care au condus la un scor de doar 2 steleFord a precizat încă de la început că utilizarea unei platforme deschise, preluată de la VW, nu va împiedica crearea unei mașini tipice Ford, cu trăsături estetice și de performanță proprii.
CITEȘTE ȘI PCF Investment Banking, consultant exclusiv al Rodbun în structurarea, negocierea și implementarea unui credit sindicalizat de peste 84 milioane leiJurnaliștii britanici au reușit să fotografieze un prototip al viitorului SUV, care pare mai degrabă o machetă specifică stadiilor incipiente de design, în lut (de fapt este un material special de modelaj). Proporțiile machetei sugerează într-adevăr un SUV compact, cu linii destul de geometrice, ascunse însă destul de bine de prelată.
Ford Europe a anunțat că până în 2030, nu va mai produce decât automobile electrice, iar din 2025 toate modelele mărcii de pe continent vor fi electrice sau hibrid. Până acum, Ford a lansat un singur automobil electric, SUV-ul Mustang Mach-E, cu o autonomie de peste 600 km și dimensiuni specifice clasei medii. Mach-E este produs în SUA și este vândut pe toate piețele lumii.