Cea mai mare companie de automobile din lume care produce mașini premium și de lux, BMW, a decis să schimbe din nou logo-ul și identitatea de marcă, odată cu prezentarea unui nou concept, al celui de-al doilea model electric al mărcii.
Istoria logo-ului BMW se pierde în istorie, undeva în 1917, când s-a format Bayerische Motoren Werke AG, din fosta companie Rapp Motorenwerke, care producea motoare de avion. Aceasta avea un logo rotund, negru, care a fost preluat de noua companie. Dar există legenda unei elice de avion, care ar fi la originea simbolului BMW. Adevărul este însă departe.
CITEȘTE ȘI Gemini Solutions: În industria software, să fii mereu la curent cu cele mai noi tendințe și evoluții nu este numai o provocare, ci și o necesitateÎn primele luni ale existenței noii companii, nu a existat un logo. Până și reclamele publicate de BMW erau fără un logo. Nici nu era o necesitate, deoarece BMW nu presta servicii pentru clienți, ci doar pentru Luftwaffe. Abia pe 5 noiembrie 1917, BMW a primit primul logo, cu două cercuri aurii, între care se aflau inițialele BMW. Dacă cercul negru a fost păstrat, la interior au fost plasate cele două culori ale landului Bavaria, alb și albastru. Ele au fost puse într-o ordine inversă față de drapelul landului, deoarece legea interzicea folosirea lor în mărci comerciale. În 1929, a fost creată o reclamă care utiliza acest desen suprapus peste o elice de avion. Era o campanie de promovare pentru un nou motor de avion construit de BMW.
De aici a pornit legenda, iar alte apariții proprii ale mărcii au lăsat liberă imaginația publicului pe acest subiect. „Pentru o lungă perioadă de timp, BMW a făcut prea puține eforturi pentru a corecta mitul siglei BMW sub formă de elice”, spune Fred Jakobs, din cadrul BMW Group Classic.
Sigla BMW a apărut pentru prima dată pe un vehicul, pe șosele, în 1923, pe rezervorul unei motociclete, R32.
Prima schimbare, discretă, s-a produs în 1933, când au fost schimbat fontul literelor de pe inelul negru. Douăzeci de ani mai târziu, s-a renunțat la culoarea aurie, în favoarea albului, care a rămas pentru totdeauna pe sigla BMW. În 1963, o nouă schimbare a adus un nou font, pentru ca în 1997 logo-ul să devină tridimensional, așa cum se regăsește și astăzi pe mașinile din showroom.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO BMW prezintă Concept i4 și lansează un nou logo ce va fi folosit pe mașiniCea mai recentă schimbare de logo pentru BMW aduce o noutate absolută: inelul pe care stau cele trei litere-simbol nu mai este negru, ci transparent. „BMW devine un brand de relaționare. Vechiul inel negru a fost înlocuit, lăsând noul logo să radieze mai multă deschidere și claritate. Vrem să utilizăm această versiune transparentă pentru a invita clienții noștri, mai mult ca niciodată, să devină parte a lumii BMW.” spune Jens Thiemer, senior vicepreședinte Customer & Brand BMW.
Odată cu schimbarea logo-ului mărcii, sunt actualizate, pe aceleași principii, și sigla diviziei de performanță M, precedată de trei linii, precum și sub-brandul „i”, utilizat pe vehicule electrificate.