Cea mai mare companie de automobile din lume care produce mașini premium și de lux, BMW, a decis să schimbe din nou logo-ul și identitatea de marcă, odată cu prezentarea unui nou concept, al celui de-al doilea model electric al mărcii.

Istoria logo-ului BMW se pierde în istorie, undeva în 1917, când s-a format Bayerische Motoren Werke AG, din fosta companie Rapp Motorenwerke, care producea motoare de avion. Aceasta avea un logo rotund, negru, care a fost preluat de noua companie. Dar există legenda unei elice de avion, care ar fi la originea simbolului BMW. Adevărul este însă departe.

În primele luni ale existenței noii companii, nu a existat un logo. Până și reclamele publicate de BMW erau fără un logo. Nici nu era o necesitate, deoarece BMW nu presta servicii pentru clienți, ci doar pentru Luftwaffe. Abia pe 5 noiembrie 1917, BMW a primit primul logo, cu două cercuri aurii, între care se aflau inițialele BMW. Dacă cercul negru a fost păstrat, la interior au fost plasate cele două culori ale landului Bavaria, alb și albastru. Ele au fost puse într-o ordine inversă față de drapelul landului, deoarece legea interzicea folosirea lor în mărci comerciale. În 1929, a fost creată o reclamă care utiliza acest desen suprapus peste o elice de avion. Era o campanie de promovare pentru un nou motor de avion construit de BMW.
De aici a pornit legenda, iar alte apariții proprii ale mărcii au lăsat liberă imaginația publicului pe acest subiect. „Pentru o lungă perioadă de timp, BMW a făcut prea puține eforturi pentru a corecta mitul siglei BMW sub formă de elice”, spune Fred Jakobs, din cadrul BMW Group Classic.
Sigla BMW a apărut pentru prima dată pe un vehicul, pe șosele, în 1923, pe rezervorul unei motociclete, R32.
Prima schimbare, discretă, s-a produs în 1933, când au fost schimbat fontul literelor de pe inelul negru. Douăzeci de ani mai târziu, s-a renunțat la culoarea aurie, în favoarea albului, care a rămas pentru totdeauna pe sigla BMW. În 1963, o nouă schimbare a adus un nou font, pentru ca în 1997 logo-ul să devină tridimensional, așa cum se regăsește și astăzi pe mașinile din showroom.

Cea mai recentă schimbare de logo pentru BMW aduce o noutate absolută: inelul pe care stau cele trei litere-simbol nu mai este negru, ci transparent. „BMW devine un brand de relaționare. Vechiul inel negru a fost înlocuit, lăsând noul logo să radieze mai multă deschidere și claritate. Vrem să utilizăm această versiune transparentă pentru a invita clienții noștri, mai mult ca niciodată, să devină parte a lumii BMW.” spune Jens Thiemer, senior vicepreședinte Customer & Brand BMW.
Odată cu schimbarea logo-ului mărcii, sunt actualizate, pe aceleași principii, și sigla diviziei de performanță M, precedată de trei linii, precum și sub-brandul „i”, utilizat pe vehicule electrificate.