Toyota a renunțat, pentru moment, să lanseze un nou SUV de clasă B, după ce salonul auto de la Geneva a fost anulat. Compania japoneză nu a organizat o conferință online, așa cum au făcut cei mai mulți dintre constructori, însă a anunțat mai multe schimbări la vârful companiei.
Toyota a intrat în blocaj de comunicare, după ce Salonul Auto de la Geneva a fost anulat. Japonezii aveau pregătite mai multe momente, între care un rol principal îl juca debutul unui crossover de clasă B. Spre deosebire de celelalte companii, care au decis să organizeze conferințe de presă online sau pur și simplu să transmită noutățile prin email ori pe site-urile de presă, Toyota a rămas la nivelul comunicatului din 18 februarie, care a anunțat noutățile pregătite pentru Geneva. În afară de noul SUV, cu gardă la sol ridicată și sistem de tracțiune integrală inteligent, echipat cu motorizări hibride, Toyota urma să aducă în standul de la Geneva noul Yaris, la prima apariție într-un salon auto, precum și noul RAV4 plug-in hybrid. Tot o noutate, pentru europeni, trebuia să fie și noul Mirai, mașina cu hidrogen ajunsă la a doua generație, prezentată la nivel global în toamna trecută.
Noul SUV de clasă B ce trebuia să fie dezvăluit la Geneva a fost dezvoltat pe aceeași platformă TNGA (Global Architecture) pe care se produce noul Yaris, o versiune mai scurtă decât cea de la C-HR. Asta înseamnă că SUV-ul va avea în jur de 4 metri lungime. Mașina ar urma să fie disponibilă la dealeri abia anul viitor, producția sa fiind pregătită pentru uzina din Franța, unde se fabrică și Yaris. Toyota mizează ca noul SUV să acopere aproximativ 30% din vânzările mărcii în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit unor informații neoficiale, citate de Automotive News, lansarea noului model va avea loc peste „săptămâni sau luni”.
Salonul Auto de la Geneva a fost anulat ca urmare a amenințărilor coronavirusului de autoritățile elvețiene. Expozanții nu vor fi despăgubiți, dar au putut să-și folosească standurile pentru a transmite în direct evenimente de prezentare a noilor modele. Unele mărci, cum a fost cazul Dacia, au preferat să trimită jurnaliștilor doar comunicate de presă și fotografii.
În ziua în care celelalte companii își anunțau noutățile, Toyota a anunțat mai multe schimbări la vârful companiei, începând cu 1 aprilie. Printre acestea se numără și cea a lui Didier Leroy, europeanul ajuns la cel mai înalt nivel în companie. El era vicepreședinte și Chief Competitive Officer, precum și președinte al boardului Toyota Europa. Această din urmă funcție va fi menținută deocamdată, iar Leroy va rămâne și în consiliul de administrație al Toyota Motors. Alți doi vicepreședinți au fost înlocuiți.
Didier Leroy, un francez în vârstă de 62 de ani, este singurul non-japonez aflat în grupul de executivi de încredere din jurul președintelul Akio Toyoda, grup cunoscut și sub numele de „cei șapte samurai”. El lucrează pentru Toyota din 1998.
Didier Leroy a fost curtat anul acesta de Renault (companie în care și-a început cariera) pentru a ocupa funcția de CEO, însă a refuzat oferta. În postul vizat a fost numit Luca de Meo, fost CEO al SEAT.