FOTO Salonul Auto IAA München: a treia audiență din 2021, după Olimpiadă și EURO 2020

FOTO Salonul Auto IAA München: a treia audiență din 2021, după Olimpiadă și EURO 2020
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 14 sep 2021

Prima ediție, una istorică, a Salonului Auto IAA München, denumită IAA Mobility - pentru a sugera faptul că nu se mai ocupă doar de mașini, ci și de alte domenii ale mobilității - a depășit numărul de vizitatori din Frankfurt 2018.

Salonul de mobilitate IAA din Munchen a adunat, în cele șase zile de funcționare, 3.500 de jurnaliști din toată lumea și 400.000 de vizitatori, din 95 de țări, atât în pavilionul expozițional, cât și la standurile din centrul orașului, depășind audiența vechiului salon auto din Frankfurt cu peste 30%, în condițiile dificile de pandemie.

Urmărește-ne și pe Google News

Într-un moment în care saloanele auto păreau că se apropie de final, cu un concept care părea demodat și depășit de internet, VDA, asociația constructorilor de automobile din Germania, și Messe München, târgul de expoziții, au reușit să creeze un nou concept care a reaprins interesul publicului pentru astfel de evenimente, chiar dacă numărul companiilor auto care au decis să fie prezente a fost extrem de mic. Au venit în schimb noi expozanți, care activează în domenii conexe ale mobilității, de la biciclete electrice, la elicoptere, de la furnizori de componente, la platforme de servicii de mobilitate.

FOTO Salonul Auto IAA München: a treia audiență din 2021, după Olimpiadă și EURO 2020

În total, 744 de expozanți din 95 de țări au fost în IAA Mobility, fiind înregistrați 936 de sepakeri, din 32 de țări. Publicul a fost foarte deschis și interesat de toate acțiunile desfășurate, una dintre performanțele subliniate de statistici fiind vârsta: 67% din vizitatori au avut sub 40 de ani.

„Am făcut un pas curajos și am fost răsplătiți de vizitatori” a declarat Hildegard Muller, președinte al VDA. „IAA MOBILITY este acum cel mai mare eveniment de mobilitate din lume. Noile mașini electrice, biciclete, trotinete electrice, politici de energie și planificare urbană, digitalizate și multe, aici în Munchen, am prezentat și discutat ce nevoi avem pentru a ne gândi împreună la viitor. Expozanții au dezvăluit peste 100 de premiere ale unor modele”.

„Noul IAA Mobility este un semnal puternic pentru lume că expozițiile internaționale din Germania sunt posibile din nou” a declarat și Klaus Dittrich, președinte al Messe München.

GALERIE FOTO Corespondență din München - Noutățile Salonului Auto: Renault Megane, Mercedes EQE, Dacia Jogger, Kia Sportage, plus câteva concepte CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Corespondență din München - Noutățile Salonului Auto: Renault Megane, Mercedes EQE, Dacia Jogger, Kia Sportage, plus câteva concepte

Hildegard Muller, șefa VDA, a mulțumit munchenezilor, „care au primit cu bine IAA Mobility”. O parte din străzile centrale ale orașului au fost închise pe perioada salonului, pentru a putea face loc standurilor organizate în această zonă, însă nu au existat proteste sau nemulțumiri ale locuitorilor referitor la această decizie.

Dintre companiile auto au fost prezente doar Renault și Dacia, Hyundai și Kia, Ford, BMW, MINI, Mercedes-Benz și Grupul VW (Audi, Porsche, Cupra, Volkswagen). De asemenea, două mărci din China, Wey și Ora, și-au expus concepte și modele electrice.

FOTO Salonul Auto IAA München: a treia audiență din 2021, după Olimpiadă și EURO 2020

Dacia a folosit acest prilej pentru a-și expune noul Jogger, dar și modelele existente, Duster face-lift sau Spring Electric, precum și noua generație Sandero. CEO-ul Renault, Luca de Meo, a mărturisit că inițial a refuzat participarea, din cauza costului ridicat, dar a decis ulterior să riște și să fie prezent cu Renault și Dacia în fața clienților din Germania.

Corespondență din München - Denis Le Vot, șeful Dacia: Nu trebuie să fii sărac ca să cumperi Dacia. Esențialul este cool! CITEȘTE ȘI Corespondență din München - Denis Le Vot, șeful Dacia: Nu trebuie să fii sărac ca să cumperi Dacia. Esențialul este cool!

Salonul s-a întins pe 260.000 mp, din care 195.000 au fost la salonul expozițional Messe Munchen, iar 65.000 au fost în centrul orașului.

Pe traseul Blue Lane, care a legat pavilionul de centru, au circulat 255 de vehicule, fiind programate 7.000 de teste.

Evenimentele de la salon au avut o expunere de circa 137 miliarde de afișări în toată lumea, iar canalele de social media ale salonului au înregistrat 140 de milioane de afișări. Video-urile de pe YouTube și TikTok au fost accesate de 38 de milioane de ori. Cele mai multe afișări au fost din China, SUA, Coreea de Sud, Spania, Brazilia și, evident, Germania.

FOTO Salonul Auto IAA München: a treia audiență din 2021, după Olimpiadă și EURO 2020

Organizatorii spun că a fost cea mai mare acoperire media pentru un eveniment global, în 2021, după Olimpiadă și Campionatul European de Fotball.

Și din punct de vedere sanitar, organizatorii spun că a fost un succes. Măsurile de control și ghidare a presei și vizitatorilor s-a bazate pe un număr foarte mare de porți de acces, la care s-a adăugat controlul ferm al certificatelor verzi de vaccinare și al testelor.

Organizatorii IAA Munchen au anunțat deja datele pentru ediția din 2023: 5 – 10 septembrie, fiind așteptate înscrieri pentru expozanți. În 2022, este rândul Salonului Auto din Paris, care nu s-a mai desfășurat din 2018, ediția din 2020 fiind anulată. Cele două evenimente auto au loc alternativ, în anii cu soț și cei fără soț.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
salonul iaa munchen
salon auto munchen
dacia munchen