Luca de Meo a confirmat pentru Profit.ro că modelul electric Megane E-Tech va avea și o versiune SUV.
CEO-ul Renault Group a fost prezent la München, unde a prezentat oficial versiunea de serie a primului automobil electric al mărcii Renault dezvoltat pe noua platformă a Alianției, CMF-EV.
Renault pregătește deja al doilea automobil electric dezvoltat pe platforma Alianței Renault Nissan CMF-EV, după cum a declarat pentru Profit.ro CEO-ul Group Renault, Luca de Meo.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania franceză abia a lansat primul automobil electric din noua familie, la Munchen. Acesta se va numi Megane E-Tech, pentru a folosi la maxim reputația modelului compact. Constructorul auto a preferat ca primul model electric din această generație să nu fie un SUV, ci un hatchback compact, deși trendul la nivelul pieței europene și globale este orientat către caroseriile crossover și SUV. L-am întrebat pe Luca de Meo de ce marca pe care o conduce nu are încă un SUV electric, iar el a spus clar: „Va veni”. Iar acesta va fi o versiune a actualului Megane E-Tech, proaspăt lansat. „Da, va fi un crossover derivat din Megane”, a explicat De Meo pentru Profit.ro.
Anterior, la Paris, în cadrul prezentării în avanpremieră a lui Megane E-Tech Electric, Profit.ro i-a întrebat pe inginerii Renault dacă platforma pe care a fost construit modelul poate găzdui și două motoare electrice (specific SUV-urilor 4x4 electrice) aceștia ne-au spus că acest lucru a fost prevăzut în arhitectura platformei, însă nu Megane E-Tech va fi cel care va avea astfel de propulsie, ci alt model.
CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență din München - Premieră mondială pentru noul Renault Megane E-Tech ElectricAlianța Renault Nissan are deja un vehicul 4x4 dezvoltat pe această platformă. Este vorba despre Nissan Arya, un vehicul mai lung decât Megane E-Tech, ce are versiuni cu un motor și cu două motoare electrice. Versiunile 4x4 au o putere totală de 279 CP și un cuplu maxim de 560 Nm.
Megane E-Tech este un model compact, de numai 4,21 metri, concurent pentru VW ID.3. El este mai scurt cu 30 de centimetri față de Nissan Leaf, care însă are o platformă total diferită, proprie Nissan. Megane E-Tech este echipat cu un motor electric cu două versiuni de putere, 130 și 220 CP.