Prima locomotivă electrică pentru care România a accesat fonduri prin Planul Național de Redresare și reziliență (PNRR), în vederea modernizării, a fost reabilitată și urmează a fi testată și autorizată pentru a fi pusă în circulație anul acesta. Alte 54 de locomotive care vor putea atinge viteze de 160 de kilometri pe oră și 139 de vagoane sunt prevăzute a fi modernizate tot prin PNRR.
”Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de coordonator de reforme și investiții aferente Componentei 4 – Transport Sustenabil din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), anunță finalizarea lucrărilor de modernizare a primei locomotive electrice din pachetul de 55 de locomotive care are finanțare asigurată din fonduri europene. Aceasta urmează sa fie testată și autorizată în vederea recepției și punerii în circulație anul acesta”, se arată într-o informare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Locomotivele vor fi dotate cu sistemul ETCS, cu închiderea ușilor din cabină și vor fi apte pentru viteze de 160 km/h și tracțiunea a 16 vagoane, scrie News.ro.
Dintre locomotivele electrice care vor fi modernizate, 19 vor fi colantate cu imaginea unor personalități istorice ale României. Planul de modernizare a garniturilor feroviare prevede de asemenea o schemă unitară de vopsire pentru tot pachetul de 55 de locomotive dar și pentru cele 139 de vagoane reabilitate cu fonduri din PNRR.
Investiția de modernizare a materialului rulant feroviar finanțată prin PNRR este prevăzută a se finaliza în anul 2026 și vizează achiziția dar și modernizarea materialului rulant dedicat pasagerilor. Pentru modernizarea a 55 de locomotive electrice este alocată suma de 66 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile iar pentru modernizarea a 139 de vagoane de dormit, cușetă, restaurant, bistro și clasă este alocată suma de 100 milioane de euro din fonduri europene nerambursabile.
De asemenea, investiția prevede achiziția de 16 locomotive electrice noi, achiziția de 20 de rame electrice de lung parcurs, 12 trenuri cu hidrogen precum și conversia a 20 de locomotive diesel de manevră în locomotive electrice. Suma totală aprobată din PNRR pentru modernizarea materialului rulant este de 416 milioane euro fără TVA – fonduri europene nerambursabile iar suma totală, care include și partea de cofinanțare, este de 555 milioane euro fără TVA.