Mercedes-Benz are în curs de dezvoltare o întreagă familie de microbuze și vanuri comerciale electrice, pe o platformă complet nouă, botezată VAN.EA (Electric Arhitecture). O serie de fotografii cu primul model camuflat au fost lansate odată cu startul testelor de șosea ale acestui model, care va primi motoare electrice construite la Sebeș.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Mercedes începe testele cu noile vehicule comerciale electrice medii și mari, care vor fi construite pe noua platformă VAN.EA, după cum arată primele imagini cu prototipurile acestor vehicule, scoase de producător la testele în trafic. Platforma VAN.EA a fost special dezvoltată pentru aceste mașini și folosește cele mai noi tehnologii de propulsie și de siguranță.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit alocărilor industriale anunțate anterior de constructorul german, grupurile motopropulsoare ale acestor mașini vor fi produse și de Star Assembly, companie românească deținută intregral de Mercedes Benz, care va face parte din rețeaua industrială a noii platforme electrice comerciale dezvoltate de compania germană.
Mercedes a primit inclusiv un ajutor de stat în valoare de circa 35 de milioane de euro, pentru a moderniza și pregăti liniile de la uzina din Sebeș pentru producția grupurilor motopropulsaore electrice, iar producția de serie este planificată pentru 2026.
Platforma VAN.EA este flexibilă, modulară și scalabilă, astfel că poate fi utilizată la diferite tipuri și dimensiuni de vanuri sau microbuze de pasageri.
Mercedes spune că va permite o diferențiere clară între microbuzele private de lux și vanurile comerciale premium, ceea ce înseamnă că ne putem aștepta la versiuni de pasageri ultraperfromante ale acestor vanuri, despre care Mercedes spune că vor fi „de la mașini de familie la shuttle-uri VIP exclusiviste și limuzine luxoase și spațioase”.
CITEȘTE ȘI Procurorii au descoperit cine a fabricat componentele defecte ale avioanelor BoeingAcestea vor putea oferi tracțiuni 2x4 sau 4x4, vor utiliza sistemul de operare MB.OS, instalat în prezent pe autoturismele premium ale mărcii, în timp ce arhitectura electrică va fi una pe 800 de volți, cu charger AC de 22 kW.