Skoda a lansat primul său model electric bazat pe platforma MEB, un SUV care introduce marca cehă în lumea bună a vehiculelor electrice.
Skoda Enyaq iV este primul vehicul electric al companiei cehe - exceptând, evident, micul citigo-e, o soluție temporară - fiind în același timp și primul SUV cu motorizare exclusiv electrică, devansând astfel chiar și VW, în cadrul grupului, în programul de lansări. Semnalul pe care îl transmite Skoda cu acest model este unul foarte puternic, fiind de așteptat, totodată ca piața să beneficieze de un automobil la un preț accesibil în comparație cu SUV-urile existente pe piață.
Pe scurt, Skoda Enyaq iV se remarcă prin două tipuri de tracțiune, spate sau 4x4, trei tipuri de baterii și cinci versiuni de motorizare, cu puteri de la 109 la 225 kW. În privința autonomiei, Skoda promite 510 km, pentru cea mai performantă baterie, ceea ce reprezintă o concurență directă pentru standardul acestui segment, Tesla Model X.
„Lansarea lui Enyaq iV reprezintă startul unei noi ere pentru Skoda. Acesta este primul nostur model electric bazat pe platforma MEB. Prin lansarea acestui model, construim E-Mobility Simply Clever, cu autonomie mare, încărcare rapidă, operare rapidă și la prețuri accesibile”, a declarat noul șef al companiei, Thomas Schafer, cel care i-a luat locul lui Bernhard Maier la 1 august, într-o schimbare rămasă neexplicată de grupul VW.
Potrivit Skoda, fabrica din Mlada Boleslav, din Cehia, în care va fi fabricat Enyaq, este singura uzină din afara Germaniei în care va fi produs un vehicul electric pe platforma MEB. Este în același timp singura uzină din cadrul grupului în care vor fi asamblate atât modele electrice MEB, cât și modele cu combustie, dezvoltate pe platforma MQB. Compania a investit 32 de milioane de euro pentru modernizarea și adaptarea liniilor la noul model.
Clienții Skoda vor avea posibilitatea rezervării acestui model, la scurt timp după această lansare, urmând ca livrările și implicit comenzile să înceapă anul viitor.
Skoda Enyaq vine cu inovații și la capitolul design, introducând grila iluminată, un concept care oferă funcții de iluminare arhitecturală a părții frontale a mașinii. În ceea ce privește spațiul interior, descrierile oficiale spun că Enyaq este similar cu SUV-ul Kodiaq, deși este mai scurt decât Octavia, acest lucru fiind posibil datorită platformei, care oferă console mai scurte și spațiu interior mai mare.
CITEȘTE ȘI Recul al pieței auto, în august. Înmatriculările au scăzut cu peste 50%, din cauza pandemieiDimensiunile noului automobil electric sunt specifice clasei medii, cu o lungime de 4,65 metri, lățime de 1,87 metri și înălțime de 1,61 metri. La interior, lățimea disponibilă pentru ocupanți este de 1,50 metri.
Gama de baterii începe de la 52 kWh și merge până la 77 kWh, în timp ce autonomia cea mai mare este oferită de versiunea 80, cu motor de 150 kW și tracțiune 4x2, care asigură o accelerație de 8,5 secunde de la 0 la 100 km/h și o viteză maximă de 160 km/h. Versiunea de top, RS, are o baterie de 80 kWh, o putere a motoruluide 225 kW (300 CP) și un cuplu maxim de 460 Nm, cu viteza maximă de 180 km/h. Autonomia acestui model este de 460 km.
Prețurile noului model electric al Skoda vor începe de la 35.000 de euro, însă versiunile de echipare și detaliile opționalelor încă nu au fost anunțate oficial.