Marca Dacia a fost destul de afectată de criza epidemiei de coronavirus în acest an, criză care s-a suprapus peste problemele legate de legislația europeană privind emisiile. Cu un debut dificil în 2020, suprapus peste blocajele din martie – iunie, Dacia are, după șapte luni, o scădere de 42%.
Producătorul român de automobile Dacia a înmatriculat în primele șapte luni din acest an 210.505 unități, după cum reiese din datele Jato Dynamics, colectate din cele 27 de state ale UE.
Volumul Dacia este cu 42% mai mic decât cel înregistrat anul trecut, respectiv 362.913 vehicule, ceea ce înseamnă că au fost cu 152.000 de clienți mai puțini. Pierderea Dacia reprezintă aproximativ 1,5 miliarde de euro la capitolul venituri, în comparație cu anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Analiza pe modele arată că Duster și Lodgy au avut cel mai mare declin, peste 44%, comparativ cu cifrele din 2019, însă în volume, pierderea înregistrată de Duster și de Sandero (-39%) este cea mai mare, respectiv circa 60.000 de unități Duster în minus și peste 50.000 de Sandero. Logan a avut rezultate cu aproximativ 17.000 de unități în minus, iar Dokker, cu 10.000. Scăderea utilitarei Dokker a fost și cea mai mică, 36,5%, cea mai apropiată de media pieței europene. După șapte luni, Sandero este pe poziția 13, în Europa, iar Duster pe 16.
După șapte luni, UE a înregistrat 1,27 milioane de autoturisme, cu 3,8% mai puține decât în iulie 2019, iar după cele șapte luni volumul pieței a urcat la 6,3 milioane, cu 34,6% mai mic decât anul trecut. Cele mai vândute mașini în acest an sunt VW Golf, Renault Clio și Peugeot 208.
Dacia a reușit să-și revină în ultimele luni, însă rezultatul din iulie a fost mai mic decât cel din iunie, cu câteva sute de mașini. Producătorul român a raportat cu 13,1% mai puține autovehicule înmatriculate, adică 45.498 unități, față de 52.384, în iulie 2019. Cele mai vândute vehicule Dacia s-au clasat pe locurile 11, Sandero, și 15 Duster, cu 19.087 unități (-8,2%) și, respectiv, 16.457 (-5,8%).
Cota de piață a mărcii Dacia a fost afectată în aceste condiții, ea fiind în declin, în ultimele luni. În iulie, Dacia a scăzut la 3,6% din totalul pieței europene de autoturisme, de la 4% în iulie 2019, însă pe întreg anul cota Dacia a pierdut 0,4 punte procentuale, ajungând la 3,3%. Asta înseamnă că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia a fost mai mare decât cel al competitorilor. Lucrurile s-ar putea schimba din această toamnă, când vor fi lansate noile generații ale Sandero și Logan și, ulterior, cea a utilitarei Dokker. De asemenea, anul viitor ar urma să fie lansat un nou SUV, precum și modelul electric Spring.