Cupra, brandul premium al celor de la SEAT, și-a lansat primul său automobil electric, o performanță pentru o marcă apărută doar de câțiva ani. Noul model adăpostește sub un design specific spanioloilor platforma și echipamentele Volkswagen, regăsite pe toate modelele electrice ale grupului.
Cupra Born este cel mai nou autovehicul electric de pe piață, cel mai nou și din grupul Volkswagen, care lansează model după model, după ce a investit masiv în platforma MEB, dedicată propulsiei pe baterii. După VW ID.3, ID.4, Audi Q4 e-tron și Skoda Enyaq iV, a venit rândul celor de la SEAT să-și lanseze propriul model electric. Au ales să nu o facă cu brandul principal, ci cu cel premium, Cupra, care are misiunea importantă de a se impune pe piață și de vinde astfel mașinile cu prețuri mai mari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cupra Born are câteva trăsături principale care merită să fie amintite în primul rând. Mașina nu este un SUV, ci un hatchback standard, din punct de vedere al dimensiunilor și proporțiilor, fiind foarte apropiat din acest punct de vedere de ID.3. Designul amintește foarte mult de Leon, atât ca detalii, cât și ca proporții. Nu în ultimul rând, platforma tehnică este similară cu cea a ID.3, inclusiv bateriile oferite.
Designul lui Cupra are foarte multe din liniile sportive ale lui Leon, și ne referim mai ales la Cupra Leon, dar are foret mult din aerul lui Leon. Dimensiunile sunt aproape identice, există o diferență de 4 mm la lungime, în favoarea lui Leon, și de 8 mm la ampatament, în favoarea lui Born. Elementele estetice care fac diferența sunt cele care subliniază caracterul electric al acestui model, cu un stil mai sofisticat al detaliilor, iar la interior întreg aspectul, mai elevat, mai rafinat, mai high-tech.
Mașina a fost dezvoltată cu un puternic caracter sportiv, pentru a păstra spiritul brandului, astfel că găsim o serie de specificații și dotări care accentuează acest spirit sportiv. Aici intervine particularitatea acestui model, fiind un automobil cu tracțiune pe roțile din spate, specific mașinilor sport.
CITEȘTE ȘI FOTO Audi lansează anul acesta hub-urile premium de încărcare, cu lounge și gustări, în care invită și șoferii altor mărciDin punct de vedere al propulsiei, au fost anunțate două motorizări: una de 150 CP (110 kW) și una de 204 CP (150 kW). A doua versiune dispune și de o opțiune e-Boost, care crește puterea la 231 CP (170 kW). Sunt similare cu motoarele de pe VW ID.3, așa cum sunt și bateriile oferite: 77 kWh, cu 540 km autonomie, compatibilă cu charger de 125 kW DC, sau 58 kWh, cu autonomie de 420 km. Lipsește bateria entry de la ID.3, cea de 45 kWh, care nu mai asigură o autonomie suficientă pentru pretențiile pieței la acest moment.
Transmisia este asigurată de o cutie cu un singur raport, cu motorul, care ajunge la 16.000 de rotații pe minut, este amplasat pe centrul punții față. Accelerația pentru motorul de top, cu bateria cea mai mare, este de 7 secunde (0 – 100 km/h), iar pentru motorul mai mic, cu bateria de 58 kWh, este ceva mai bună, 6,6 secunde, datorită greutății reduse.
Cupra Born uremază să deschidă comenzile în lunile următoare, producția fiind programată pentru luna septembrie. Mașina va fi produsă în uzina din Zwickau, Germania, alături de celelalte două modele, ID.3 și ID.4 de la VW, și Q4 de la Audi.