Porsche continuă să-și dezvolte oferta primului său automobil electric, Taycan, cu o nouă caroserie, botezată GTS, care vine și cu o autonomie record, pentru marcă, de peste 500 kilometri.
Porsche a prezentat la Los Angeles versiunea GTS a lui Taycan, un acronim de la Gran Turismp Sport, folosit de constructorul german de mai multe generații, pentru modelele mai performante. Porsche Taycan GTS vine în fața clienților atât cu o caroserie nouă, cât și cu o motorizare mai performantă, care aduce o autonomie de 504 km, în regim WLTP.
Porsche Taycan GTS va avea și o versiune Sport Turismo, care preia caroseria mai spațioasă a lui Taycan Cross Turismo.
CITEȘTE ȘI Cum să-ți optimizezi site-ul web„Gama de modele Taycan a crescut constant de la premiera sa mondială din 2019. Trei variante de caroserie, cu până la cinci opțiuni de motor oferă o alegere potrivită pentru toată lumea”, a explicat Kevin Giek, vicepreședinte pentru linia de modele Taycan. „Sunt deosebit de mulțumit că avem acum și un Taycan cu legendarul nume GTS. Este poziționat deasupra Taycan 4S și sub Taycan Turbo, așa că reprezintă un model extrem de interesant în gamă.”
Au fost anunțate și prețurile pentru Taycan GTS și Taycan GTS Sport Turismo, respectiv 137.442 euro și 138.386 euro, prețuri pentru România care includ TVA și toate echipamentele specifice pieței locale. Porsche spune că ambele variante vor fi lansate oficial în primăvara lui 2022, ceea ce înseamnă că atunci vor începe livrările primelor modele comandate. De asemenea, cei de la Porsche spun că vor urma și alte opțiuni de motorizare pentru Sport Turismo.
Referitor la motorizările cu care vin cele două versiuni GTS, acestea se remarcă printr-o putere maximă (cu overboost) de 440 kW (598 CP), cu ajutorul sistemului Launch Control. Acesta îi asigură o accelerație impresionantă, de la 0 la 100 km/h, de numai 3,7 secunde.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring doboară record după record: 40.000 de comenzi în Europa, din care o cincime vin din RomâniaTaycan GTS beneficiază de o suspensie adaptivă special adaptată pentru acest model, dar și de o configurație opțională cu direcție pe punte spate.
La capitolul design, o serie de elemente distinctive sunt prezente la exterior, precum și o serie de detalii ale interiorului.
În ceea ce privește caroseria Sport Turismo, care preia forma regăsită pe Cross Turismo, aceasta combină practic spațiul celei din urmă cu trăsăturile dinamice ale GTS. Pasagerii din spate vor avea mai mult loc, iar volumul de încărcare din portbagaj crește la peste 1.200 litri, ceea ce face din acest model un automobil de familie cu aptitudini sportive.
Printre noutățile cu care se laudă Porsche la noul GTS se numără și plafonul panoramic care poate fi controlat electronic, o peliculă de cristale lichide permițând transformarea sticlei clare într-un acoperiș mat. Împărțit în nouă segmente, ce pot fi controlate separat, acoperișul oferă avantajele unei trape retractabile, dar cu o tehnologie de ultimă generație, spectaculoasă, având și alte setări ale transparenței, Semi și Bold, care oferă diferite grade de lumină.