Porsche a lansat prima versiune hibrid pentru modelul celebru 911, numită GTS, echipată cu motorul T-Hybrid, un motor turbo care introduce astfel primul motor electrificat pe modelul emblematic al mărcii.
Porsche face un pas major cu modelul 911, cel care duce mai departe spiritul sportiv al acestei mărci, oferindu-i primul motor hibrid, care ajută marca să facă față reglementărilor tot mai dure privind emisiile de CO2.
Noua versiune GTS are motorizarea T-Hybrid, care sugerează faptul că avem un motor turbo, și folosește la maxim faptul că este susținută de un motor electric, oferind o accelerație spectaculoasă, de 3 secunde de la 0 la 100 km/h. Motorul din centrul acestei versiuni este un propulsor cunoscut, cu o cilindree de 3.6 litri, iar viteza maximă pe care o poate asigura combinația benzină – electric este de 312 km/h. O versiune mai mic, cu motor de 3.0 litri, va fi și ea disponibilă în acest an.
Noul 911 are, de asemenea, un design reînnoit, o aerodinamică mai bună, un interior revizuit, echipamente standard îmbunătățite și conectivitate extinsă.
Porsche a reușit să-și înnoiască sau să revizuiască patru dintre modelele sale în ultima perioadă, având astfel un potențial foarte bun pentru reluarea creșterii vânzărilor, după o perioadă de stagnare.
Porsche susține că pentru noile modele 911 Carrera GTS, inginerii au folosit cunoștințele acumulate din cursele cu motor ca bază pentru proiectarea sistemului hibrid. „Am dezvoltat și testat o mare varietate de idei și abordări pentru a ajunge la sistemul hibrid care s-ar potrivi perfect modelului 911. Rezultatul este o unitate unică care se încadrează în conceptul general al lui 911 și îi îmbunătățește semnificativ performanța”, spune Frank Moser, Vicepreședinte Model Lines 911 și 718.
CITEȘTE ȘI FOTO Transfăgărășanul va fi redeschis curând circulației. „Suntem pe ultima sută de metri. Mult a fost, puțin a rămas!”. Anterior, zăpadă de 4 metri - VIDEOSistemul T-Hybrid are un turbocompresor electric nou dezvoltat pentru recircularea gazelor de eșapament. Un motor electric integrat, plasat între compresor și roata turbinei, aduce instantaneu turbocompresorul la turație. Acest lucru acumulează imediat presiunea de supraalimentare. Motorul electric din turbocompresorul cu gaze de eșapament funcționează și ca generator. Acesta generează până la 11 kW (15 CP) de energie electrică, extrasă din fluxul de gaze de evacuare. Turbocompresorul electric fără evacuare permite utilizarea unui singur turbocompresor în locul celor două precedente, ceea ce asigură o livrare de putere mai dinamică și mai receptivă.
Sistemul de propulsie include, de asemenea, un motor sincron cu magnet permanent integrat în noua transmisie, mai puternică, cu opt trepte, cu dublu ambreiaj (PDK). Chiar și la ralanti, susține motorul cu un cuplu suplimentar de antrenare de până la 150 Nm și oferă o creștere a puterii de până la 40 kW.
CITEȘTE ȘI FOTO Circulația va fi deschisă pe o nouă Variantă Ocolitoare, legătură spre Băile FelixPorsche cuplează ambele motoare electrice la o baterie de înaltă tensiune de mici dimensiuni, care nu ocupă mai mult loc și greutate decât o baterie obișnuită de 12v, având 1,9 kWh și o tensiune de 400 V. Sistemul de bord este acționat la rândul lui de o baterie litiu-ion de 12 volți, în locul clasicelor baterii cu plumb.
Motorul boxer de 3.6 litri, este mai compact decât cel clasic, având o transmisie a compresorului fără curea. Are o capacitate ușor mărită cu 0,6 litri, printr-un alezaj-cursă mai mare. Motorul are la bază 485 CP și 570 Nm, cuplu maxim. Cu tot cu motor electric, puterea maximă este de 541 CP și 610 Nm cuplu. Sunt 61 CP în plus față de modelul anterior,
CITEȘTE ȘI Un nou test de 5 stele EuroNCAP pentru două mașini din ChinaChiar și fără asistență electrică, motorul boxer oferă 357 kW (485 CP) și 570 Nm cuplu. În total, puterea sistemului este de 398 kW (541 CP) și 610 Nm. Creșterea puterii față de predecesorul său este de 45 kW (61 CP). Noul 911 Carrera GTS îl bate și pe predecesorul său în sprint la 100 km/h, în special în afara liniei. Hibridul eficient de performanță realizează caracteristici de condus extrem de dinamice, reducând în același timp emisiile de CO₂ cu o greutate suplimentară semnificativ mai mică în comparație cu vehiculele hibride plug-in. Creșterea în greutate față de predecesorul său este de doar 50 de kilograme.
Motorul mai mic, tot un boxer, dar de 3.0 litri twin turbo, a fost și el îmbunătățit și are 394 CP, 450 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/h de 4,1 secunde (3,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) și o viteză maximă de 294 km/h.
CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Un automobil Jaguar cu o istorie tulbure, creat pentru Regele Mihai și care i-a aparținut Principelui Nicolae - vândut la Londra. A supraviețuit comunismului, iar după 1989 a ajuns, pe căi necunoscute, în Ungaria și Marea BritanieMașina propriu zisă este un facelift care aduce o serie de modificări estetice, dar și funcționale la interior. Pentru prima dată, 911 are un instrumentar de bord complet digital. Ecranul curbat de 12,6 inchi poate fi personalizat și oferă până la șapte tipuri de vizualizări, inclusiv un afișaj clasic exclusiv, inspirat de designul tradițional al cadranului Porsche cu cinci tuburi, cu un tahometru central.
Sistemul Porsche Communication Management (PCM) este operat prin intermediul afișajului central de înaltă rezoluție cu un ecran de 10,9 inchi.
Noul 911 Carrera poate fi comandat acum ca Coupé și Cabriolet cu tracțiune spate. Pentru 911 Carrera GTS sunt disponibile și tracțiunea integrală și varianta de caroserie Targa (oferită exclusiv cu tracțiune integrală). Ambele variante de model sunt echipate standard cu Porsche Doppelkupplung (PDK).
CITEȘTE ȘI Primul catamaran electric bulgar intră în testare pe DunărePorsche vinde noul 911 Carrera coupé la un preț de pornire de 128.700 de euro și echipamente specifice fiecărei piețe. Prețurile pentru 911 Carrera GTS Coupé încep de la 170.600 de euro. Prețul pachetului de kit aero opțional pentru 911 Carrera GTS este de 2.713,20 euro și echipamente specifice. Livrările vor începe la sfârșitul verii pentru 911 Carrera și la sfârșitul anului 2024 pentru 911 Carrera GTS. Prețurile pentru România nu au fost anunțate.