Peugeot a prezentat în premieră noua generație a sedanului de clasă medie 508, cu o nouă arhitectură, un design complet nou și un interior bazat pe conceptul i-Cockpit.
Noul Peugeot 508 este proiectat să facă față concurenței puternice din segmentul D, unde atât modelele consacrate, precum VW Passat și Ford Mondeo, dar și modelele lansate în ultimii ani, precum Insignia sau, mai nou, Renault Talisman, se bucură de succes. De altfel, chiar dacă se află la a doua generație, Peugeot 508 este un model nou, unul introdus în urmă cu aproximativ 7 ani, ca înlocuitor al lui 407.
Apariția sa a făcut parte din tendința industriei auto europene de a oferi modele mai mari și mai bine echipate. Această nouă generație a lui 508 folosește platforma EMP2, o platformă modulară pentru segmentele C și D, pe care au fost deja dezvoltate modelele 308 sau 3008, dar și cele de la Citroen din aceste segmente, urmând să fie utilizată și de noul Citroen C5.
Peugeot descrie, de altfel, mașina în prezentarea oficială, ca o arhitectură modificată, impusă de noile cerințe ale clienților, respectiv un coupe cu 5 uși de tip fastback, care „înlocuiește silueta clasică cu 4 uși”. În realitate, proporțiile fastback nu sunt atât de pregnante, cum este cazul lui VW Arteon, de exemplu, care propune aceeași arhitectură. Mai mult, Peugeot compară noul 508, din punct de vedere al tehnologilor și componentelor folosite, dar și al dimensiunilor, cu Audi A5 Sportback, despre care spune că este cel mai important rival.
Designul exterior este destul de îndrăzneț, cu linii care nu încearcă să copieze pe nimeni, poate nici modelele Peugeot anterioare, astfel că putem spune că este o apariție inconfundabilă. Cei de la Peugeot spun că a preluat unele trăsături de la vechiul 504, un sedan/coupe care era lansat la sfârșitul anilor ’60.
Lungimea noului 508 spune totul despre statutul său: 4,75 metri, însă putem observa că aceasta este mai mică decât generația anterioară cu 4 centimetri. De asemenea, înălțimea de 1,40 metri ne arată că noua limuzină are o postură joasă (6 centimetri în minus față de generația anterioară), care îi conferă o mai mare stabilitate și o apariție sportivă. Portbagajul care poate fi accesat prin intermediul hayonului are 478 litri, un volum destul de bun pentru un sedan, dar nu cel mai mare din segment.
Interiorul este mai spectaculos decât exteriorul, acesta având la bază cunoscutul deja i-Cockpit, un concept destinat integrării în planșa de bord a noilor tehnologii de conectare, cu un display generos, de 8 sau 10 inci, în funcție de versiunea de echipare, și comenzi aflate erognomic de jur împrejur, alături de displayul de 12,3 inci, pe care se află afișajele indicatoarelor de bord.
Printre tehnologiile de ultimă generație regăpsite pe noul Peugeot 508, conform descrierii oficiale, se regăsesc sistemul de night-vision, cruise-control adaptiv, inclusiv cu tehnologie Stop&Go, care permite oprirea și plecarea de pe loc în funcție de vehiculul din față, menținerea benzii de rulare, frânare de urgență la impactul cu cicliști sau pietoni, monitorizarea stării de atenție a șoferului și altele. Sistemul night-vision utilizează camera în infraroșu și permite detectarea vietăților din fața vehiculului până la 200 - 250 metri, imaginea fiind afișată pe panoul de bord, chiar în fața șoferului.
CITEȘTE ȘI Mitsubishi va aduce la Geneva conceptul e-Evolution, alături de noul Outlander PHEVMotoarele au la bază o cilindree de 1.6 litri, pentru versiunile pe benzină, respectiv, PureTech 180 S&S EAT8 și PureTech 225 S&S EAT8 (version GT uniquement), și două pentru dieseluri, de „1.5 litri și 2.0 litri: BlueHDi 130 S&S BVM6, singura combinație cu cutie manuală, BlueHDi 130 S&S EAT8, BlueHDi 160 S&S EAT8 și BlueHDi 180 S&S EAT8. Pentru finalul anului este pregătită și o versiune hibrid.
Peugeot țintește cu noul 508 clienți din zona business, atenți la costurile de întreținere, dar și clienți privați, persoane între 40 și 45 de ani, care caută acest tip de caroserie, de tip fastback.
Noul Peugeot 508 va fi lansat oficial la Geneva, luna viitoare, urmând să fie introdus pe piețele europene, inclusiv în România, în lunile următoare.