Toyota a dezvăluit la Geneva noua generație a compactei Auris, primul model care vine în Europa fără motoare diesel, parte a unui plan strategic al japonezilor de extindere pe piața din UE.
Toyta Auris va avea două motoare hibrid, care vor înlocui ofertele de motoare diesel ale producătorului japonez. Modelul va fi disponibil pe piață abia spre sfârșitul acestui an, l aprețuri comparabile cu cele ale generației actuale.
Noul Auris a fost dezvoltat pe noua platformă globală a japonezilor (TNGA), una care permite construirea mai eficientă a diferitelor modele din diferite segmente, pe baza componentelor comune. O dată cu lansarea noului Auris, Toyota începe campania de eliminare a dieselurilor din oferta europeană, compacta fiind vândută, în premieră de la lansarea primei generații, doar cu motoare alimentate pe benzină. Cel mai mic va avea 1.2 litri și va fi supraalimentat cu ajutorul unei turbine, alte două vor fi hibrid, de 1.8 litri, 122 CP, plus motor electric, și 2.0 litri, un hibrid nou dezvoltat, cu mai multă putere (180 CP) și, evident, mai scump.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Toyota spune că Auris s-a dorit a fi „cel mai curajos și dinamic hatchback de pe piață”, iar designerii au creat, într-adevăr, o mașină mult mai atractivă, mai sportivă, în comparație cu generațiile anterioare. Șeful designului Toyota, Simon Humphries, susține că mașina a beneficiat de arhitectura nouă care a permis crearea unui aspect mai agil, mai solid și mai coborât, trăsături „critice pe piața europeană”.
Toyota Auris va fi fabricată în Marea Brtianie, în uzina Burnaston din Derbyshire, în care japonezii au investit circa 300 milioane de euro pentru a putea găzdui noua platformă TGNA.