Grupul BMW își extinde oferta de automobile electrice cu MINI Cooper SE, al doilea model complet electric după BMW i3. Cele două mașini împart, de altfel, o serie de componente, însă modelul MINI vine cu un design specific și cu un comportament sportiv.
Potrivit BMW România, noul MINI Cooper SE este disponibil pentru precomenzi în România, livrările fiind programate pentru 2020, în primul trimestru. Producția va începe în toamna acestui an, în uzina din Oxford, Marea Britanie.
Cei care doresc să cumpere acest model pot face o rezervare pentru suma de 1.500 de euro, online sau la dealerii mărcii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prețul anunțat de BMW Group pentru România este de 33.082 euro, fără niciun discount din Programul Rabla, care poate face mașina și mai ieftină. Prețul este comparabil cu cel al vârfului de gamă Cooper S, cu motor pe benzină. Noul model vine cu o gamă largă de echipamente standard, care susțin funcționarea în mod electric, inclusiv sistemul eficient de încălzire pe bază de pompă de călădură, navigație Connected Navigation sau sistemul de încăcarcare de putere mare (AC – 11 kW, DC – 50 kW). Comparativ cu un model MINI Cooper S la aceeași configurație, noul MINI Cooper SE este cu numai 2.000 Euro mai scump, fără a include achiziția opțională prin programul „Rabla Plus”.
Noul MINI Cooper SE este propulsat de o baterie cu o capacitate de 28,9 kWh care asigură o autonomie rezonabilă de 235 - 270 km. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP și 270 Nm, fiind capabil să genereze o accelerație 0 – 100 km/h în 7,3 secunde. Bateria este integrată în podea, astfel încât spațiul interior și pentru bagaje nu este afectat, dar cu un centru de greutate mai coborât cu cel puțin 30 de milimetri față de MINI Cooper S, ceea ce conduce la un nivel de dinamică în specific mașinilor sport. MINI beneficiază și de noul sistem ABR pentru controlul patinării roților față, care a fost conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice.
CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes-Benz EQC, primul SUV electric al mărcii, lansat în producție și disponibil la vânzare, inclusiv în RomâniaABR oferă un răspuns de până la 3 ori mai rapid față de unul convențional, cu o unitate de control dedicată, aplasată în zona punții față. Sistemul optimizează perceptibil tracțiunea la demaraj și stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât și la accelerare la ieșirea din virajele strânse.
Potrivit anunțului oficial, echiparea standard va include faruri LED, aer condiționat pe două zone, încălzire cu tehnologie de pompă de căldură, încălzire auxiliară, frână de parcare electrică și Connected Navigation.