FOTO Metrorex a primit simulatorul de ultimă generație pentru M5, destinat instruirii mecanicilor ce vor conduce noile trenuri

FOTO Metrorex a primit simulatorul de ultimă generație pentru M5, destinat instruirii mecanicilor ce vor conduce noile trenuri
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 15:47

Alstom a livrat Metrorex simulatorul de ultimă generație pentru Magistrala M5, destinat instruirii practice a mecanicilor care vor conduce noile trenuri, în condițiile în care patru garnituri de metrou Metropolis sunt deja în Depoul Berceni, în proceduri de testare și validare în vederea autorizării pentru circulație cu călători.

Potrivit unui comunicat al Alstom, simulatorul este proiectat special pentru M5, prima linie de metrou din România echipată cu sistem CBTC - Commuication Based Train Control, și este instalat la stația Valea Ialomiței, unde reprezentanții Metrorex au semnat procesul verbal de recepție.

Urmărește-ne și pe Google News
CEO-ul Boeing: Nu există o soluție rapidă pentru criza producătorului de avioane CITEȘTE ȘI CEO-ul Boeing: Nu există o soluție rapidă pentru criza producătorului de avioane
Evenimente
>31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Primele patru trenuri de metrou marca Metropolis pentru M5 sunt deja la București și parcurg testele obligatorii în vederea obținerii Agrementului Tehnic eliberat de ASFR, pentru circulația cu călători pe cea mai modernă linie de metrou din București, scrie Agerpres.

Livrarea simulatorului de conducere Next Generation pentru trenurile de metrou Metropolis face parte din contractul de furnizare de material rulant pentru Linia 5. Simulatorul integrează cele mai recente funcționalități și capabilități ale tehnologiei de realitate virtuală, pentru a instrui mecanicii și tehnicienii în vederea operării trenurilor de metrou în mod sigur și eficient.

Practic, simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale cum ar fi calea de rulare, stațiile, depoul și echipamentele de semnalizare și control de pe M5, creând scenarii realiste prin utilizarea tehnologiei Realității Virtuale. Astfel, se creează efectiv o "dublură digitală" a infrastructurii și a materialului rulant, în scopul instruirii personalului.

Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis care urmează să circule pe M5.

Carrefour are în România piața performantă a Europei CITEȘTE ȘI Carrefour are în România piața performantă a Europei

"La Alstom, siguranța circulației este prioritatea principală. Cu progresele tehnologice disponibile astăzi, suntem capabili să creăm un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că aceștia stăpânesc abilitățile necesare pentru a opera în mod sigur și responsabil cea mai recentă generație de material rulant", a declarat Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova, citat în comunicat.

Cu această tehnologie de ultimă generație, Metrorex își va pregăti instructorii, care, la rândul lor, vor instrui mecanicii de tren în vederea operării cu pasageri. În timpul modulului de formare, instructorii pot simula condițiile de trafic și potențialele probleme care pot apărea în timpul operării, precum și funcționarea în regimuri degradate.ț

FOTO Metrorex a primit simulatorul de ultimă generație pentru M5, destinat instruirii mecanicilor ce vor conduce noile trenuri

Șase instructori sunt deja implicați într-un program riguros de pregătire cu experții Alstom, pentru a se califica în vederea formării viitorilor mecanici.

"Alstom oferă cel mai larg portofoliu de simulatoare de conducere și a instalat peste 125 de simulatoare pentru clienții săi din întreaga lume. Simulatoarele Alstom sunt singurele de pe piață care oferă o experiență complet imersivă, punând la dispoziția clienților un mediu de instruire din perspectivă personală, nu numai pentru conducerea vehiculului în sine, ci și pentru toate acțiunile mecanicului, inclusiv părăsirea cabinei pentru inspectarea trenului, atât în interior cât și în afara acestuia", se arată în comunicat.

Linia 5 este în prezent în operare cu călători, după punerea ei în funcțiune în septembrie 2020, folosind un sistem de semnalizare convențional furnizat tot de Alstom.

Odată cu implementarea completă a sistemului CBTC (Communication-Based Train Control), compatibil cu noile trenuri Alstom echipate cu sisteme de semnalizare îmbarcate, Linia 5 va oferi transport cu metroul mai eficient și mai sigur.

Alstom este lider mondial pe piața CBTC, soluțiile sale avansate și de înaltă performanță de semnalizare urbană fiind în serviciu pe 180 de linii din întreaga lume. Mai mult de 80 de clienți operează metrouri construite de Alstom, iar peste 35.000 de vagoane de metrou au fost comandate sau sunt deja în funcțiune în peste 70 de orașe din 40 de țări.

Alstom se angajează să contribuie la un viitor cu emisii reduse de carbon prin dezvoltarea și promovarea soluțiilor de transport inovatoare și sustenabile. De la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizare și mobilitate digitală, Alstom oferă clienților săi diverși cel mai larg portofoliu din industrie.

Prezentă în 64 de țări și având peste 84.700 de angajați, compania își concentrează abilitățile de proiectare, inovare și management de proiect acolo unde este cea mai mare nevoie de soluții de mobilitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrorex
simulator