Nu doar mărcile accesibile au primit vești proaste de la EuroNCAP în acest an, ci și BMW, o marcă premium care investește sume importante în securitatea mașinilor sale. Unul dintre modelele mărcii a primit patru stele la testele de impact, într-o serie în care celelalte mașini au primit nota maximă.
Condițiile dure de evaluare introduse de cei de la EuroNCAP în testele de impact au făcut o nouă victimă, de data aceasta la o marcă premium, cu prețuri ale mașinilor mult mai mari decât cele ale Dacia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cea mai recentă serie de teste a cuprins două mașini electrice, Renault Megane E-Tech și VW ID.5, precum și cinci mașini cu motoare cu combustie. De la Volkswagen, Polo, Taigo și ID.5 au primit punctajul maxim, 5 stele, ultima fiind asociată automat cu punctajul lui ID.4. Renault Megane E-Tech a spălat rușinea mărcii, după nota dezastruoasă pe care o primise modelul electric Zoe, fiind și ea notată tot cu 5 stele. De asemenea, modelele Lexus NX și Ford Tourneo Connect au primit și ele maximum de stele.
Singura mașină care nu a fost evaluată cu 5 stele a fost BMW Serie 2 Coupe, despre care EuroNCAP spune că oferă o protecție bună la impact și o protecție satisfăcătoare la protecția pietonilor și bicicliștilor. Practic, imaginea mașinii a fost afectată de capacitatea limitată pe care sistemele de asistență la frânare o oferă. Concret, mașina a primit un punctaj de 82% pentru protecția șoferului și 81% pentru protecția copiilor, dar numai 67 și, respectiv, 64 de puncte pentru protecția pietonilor și pentru sistemele de asistență.
Secretarul general al EuroNCAP, Michiel van Ratingen spune că următorii ani vor aduce provocări mari pentru testele de impact, influențate de introducerea unor schimbări importante ale autombilelor, în special cele privind asistența și conducerea autonomă.